سیاست نامه حریم خصوصی در هفـ‌هشتاد

هفـ‌هشتاد یک اپلیکیشن پرداخت ایرانی است که تحت نظارت شبکه پرداخت الکترونیک شاپرک و بانک مرکزی فعالیت می‌کند (https://shaparak.ir). قوانین پرداخت مورد استفاده در این اپلیکیشن براساس قوانین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است. بدیهی است در صورتی که بانک مرکزی قوانین خود را تغییر دهد، هفــ‌هشتاد نیز براساس قوانین جدید فعالیت خواهد کرد. شما با عضویت در هفـ‌هشتاد می‌پذیرید که فعالیت‌های مالی خود را مطابق با قوانین بانک مرکزی انجام دهید. در صورتی که خلاف این موضوع اثبات شود، این اپلیکیشن اختیار دارد که دسترسی کاربر را بدون اطلاع قبلی مسدود کند. سیاست حفظ حریم خصوصی در مورد چگونگی کاربرد و استفاده از اطلاعات شخصی شما به منظور ارائه خدمات در سامانه هفـ‌هشتاد است. این سامانه طبق قوانین جرایم رایانه‌ای متعهد می‌شود که اطلاعات کاربران را با استفاده از تمام امکانات و منابع خود محافظت کند و به هیچ عنوان این اطلاعات را در اختیار اشخاص حقیقی یا حقوقی ثالث به منظور تبلیغات یا خدمات دیگر ارائه ندهد. با پذیرفتن سیاست حفظ حریم خصوصی و شرایط ثبت نام کاربر، شما صراحتاً رضایت خود را با جمع‏‌آوری، نگهداری و استفاده از اطلاعات خود، مطابق با آنچه در سیاست حفظ حریم خصوصی توضیح داده شده، اعلام می‏کنید.

اطلاعات و دسترسی‌ها

  1. نام و نام‌خانوادگی، نشانی رایانامه، شماره تلفن، اطلاعات تماس، تاریخ تولد، جنسیت، شهر و استان، تصویر بارگذاری شده توسط کاربر
  2. اطلاعات تراکنش‌های انجام شده: تاریخ و زمان، شماره موبایل انجام‌دهنده، کد ملی، شماره کارت مبدأ و مقصد به صورت رمزگذاری شده، مبلغ، شماره حساب یا شبا، شناسه و نوع دستگاه، نشانی IP، نوع تراکنش، اطلاعات قبض، خرید شارژ و بسته اینترنت تلفن همراه
  3. اطلاعات دیگری از تراکنش و تبادلات شما از طریق این سامانه، نوع خدمات، مضامین و تبلیغات، شامل شناسه دستگاه، رایانه، موبایل و اطلاعات اتصال، آمار بازدیدهای صورت گرفته از این سامانه (وب سایت و اپلیکیشن)، ترافیک به و از سایت‏ها، آدرس IP و اطلاعات استاندارد ورود به سامانه
  4. اطلاعات بیشتری که از شما درخواست می‏شود تا با ارائه آن‌ها، شناسه خود را مجاز کنید (برای مثال، ممکن است از شما بخواهیم که برای ما یک مدرک شناسایی مانند کارت ملی یا گذرنامه یا قبض به منظور بررسی نشانی و هویت شما یا مخاطب شما، ارسال کنید، یا به سؤالات اضافی دیگری به صورت آنلاین یا تماس تلفنی پاسخ دهید تا به شناسایی هویت شما یا مالکیت حساب یا کارت بانکی که آن را در این سامانه قرار داده‏اید، کمک کند)
  5. برخی اطلاعات در صورت اجازه شما در اختیار این سامانه قرار داده خواهد شد. این اطلاعات مشخصاً مخاطبین (Contacts) ذخیره شده در تلفن همراه شما هستند. این سامانه این اطلاعات را به صورت کاملاً امن در سرورهای خود نگهداری می‌کند. سامانه هفـ‌هشتاد از این اطلاعات برای برخی خدمات خود مانند انتقال وجه به مخاطبین، اطلاع‌رسانی از پیوستن مخاطبین شما به این سامانه، دعوت مخاطبین به این سامانه، استفاده می‌کند.
  6. این سامانه برای ایجاد سهولت در استفاده از برخی از خدمات خود از کاربر دسترسی به برخی امکانات تلفن همراه یا تبلت را درخواست می‌کند. این دسترسی‌ها شامل:
    • دسترسی به دوربین: برای اسکن کارت، بارکد قبض و بارکد دو بُعدی
    • دسترسی به مخاطبین: جهت آسانی در خرید شارژ، انتقال وجه به مخاطبین، اطلاع‌رسانی از پیوستن مخاطبین شما به این سامانه، دعوت مخاطبین به این سامانه
  7. رخدادها Log Data: هنگامی که از خدمات اپلیکیشن ما استفاده می‌کنید نیاز است که در صورت بروز خطا برخی از اطلاعات رخدادها (Log Data) را جمع‌آوری و برای رفع مشکل اقدام کنیم. این اطلاعات ارسالی شامل Device ID، Device OS version، Device Model، User IPو زمان و تاریخ رخداد و دیگر موارد مربوط به سرویس می‌شود.
  8. عملیات بازاریابی: تیم بازاریابی به منظور بررسی خواسته‌های مشتریان همواره در حال آنالیز برخی داده‌ها است تا باتوجه به علایق و نیازهای مشتری بتواند خدمات مناسبی ارایه دهد. این اطلاعات ممکن است از طرف برخی شرکت‌های دیگر (Through third party products) جمع‌آوری ‌شود و می‌تواند شامل Google play ID، Push Notification ID، AD ID، Device Name، Phone Brandو غیره باشد.
  9. این سامانه به منظور راحتی کاربران در خرید بلیت‌های گردشگری که دریافت کد ملی برای مسافران را الزامی کرده است اقدام به ذخیره کد ملی کاربر و سایر افراد می‌کند. این اطلاعات تنها به منظور راحتی در ورود اطلاعات در خریدهای بعدی ذخیره می‌شود و می‌توان این اطلاعات را حذف کرد.
  10. اطلاعات محرمانه و حساس کارت و حساب بانکی به هیچ عنوان و به هیچ نحوی در این سامانه نگهداری نمی‌شود. این اطلاعات صرفاً در هنگام انجام تراکنش در اپلیکیشن از کاربر گرفته شده و به صورت رمزگذاری شده و از کانال‌های امن زیرساخت‌های بانکی به بانک مبدأ ارسال می‌شود. این سامانه هیچگونه مسئولیتی در قبال سیاست‌های حفظ حریم خصوصی بانک‌ها برای نحوه نگهداری و استفاده از این اطلاعات ندارد. برای اطلاع از سیاست‌های بانک‌ها باید مستندات مربوطه را از بانک مورد نظر درخواست کنید.

❖ نصب هفـ‌هشتاد بر روی گوشی‌های Root شده به دلیل مشکلات امنیتی به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود. مسئولیت بروز هرگونه مشکل امنیتی در گوشی‌های Root شده بر عهده کاربر خواهد بود.

قوانین بانک مرکزی و شاپرک

در صورت تمایل به استفاده از سامانه هفـ‌هشتاد و پس از آن که کاربر اطلاعات شخصی را عنوان کرده و در اختیار این سامانه قرار دهد، در این صورت کاربر موافقت خود را با انتقال و ذخیره این اطلاعات در سرورهای ما اعلام کرده است.

این سامانه ممکن است اطلاعات زیر را جمع‏‌آوری و ذخیره کند:

مطابق الزامات و قوانين بانک مرکزی و شاپرک، هيچ پايانه فروشی بدون احراز هویت کد ملی و سیم کارت به نام شخص کاربر، امکان اتصال به شبکه پرداخت را نخواهد داشت. به همین دلیل اپلیکیشن هفـ‌هشتاد این اطلاعات را دریافت می‌کند.

مدت زمان نگهداری اطلاعات

اطلاعات ذخیره شده در سرورهای این سامانه که مرتبط با تراکنش‌های انجام شده است (اطلاعات اعلام شده در بخش «اطلاعات و دسترسی‌ها» بند ۲)، حتی پس از غیرفعال‌سازی حساب کاربری توسط شما براساس قوانین، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های بانک مرکزی ج.ا.ا.، شاپرک، پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) و دیگر مراجع قانونی ذی‌صلاح برای بررسی‌ها و ارجاعات قانونی تا هر زمان که اعلام کنند، حفظ و نگهداری خواهد شد.

بازاریابی و تجزیه و تحلیل رفتار کاربران

این سامانه اطلاعات شخصی را بدون کسب توافق صریح کاربر، به شخص ثالثی جهت به کارگیری در اهداف بازاریابی آن‌ها نمی‏فروشد یا اجاره نمی‏دهد. ممکن است اطلاعات دریافتی را به منظور پیشرفت و شخصی‌سازی خدمات، مضامین و تبلیغات خود استفاده کند. هفـ‌هشتاد حق تجزیه و تحلیل‌های آماری رفتار و خصوصیات کاربران به منظور اندازه‌گیری میزان علاقه و استفاده آن‌ها از بخش‌ها و خدمات مختلف سامانه و بررسی مشکلات احتمالی و ارتقاء خدمات را برای خود محفوظ می‌شناسد.

موارد افشاء اطلاعات کاربر

بنا به صلاح‌دید و یا درخواست مراجع قانونی ممکن است اطلاعات شخصی شما را به منظور پاسخگویی به درخواست‏های قانونی، تقویت سیاست‏های شرکت، پاسخ‌دهی به ادعاهایی مبنی بر این که موضوع یا مضمونی مخل حقوق دیگران شده یا برای حمایت از حقوق، مالکیت، یا امنیت هر شخص، توسط سامانه هفـ‌هشتاد استفاده یا به مراجع ذی‌صلاح افشا شود. لذا با آگاهی از این بند، اطلاعات خود را در اختیار این سامانه قرار دهید و هرگونه ادعایی در این خصوص غیر مسموع خواهد بود.

کلاهبرداری

سامانه هفـ‌هشتاد برای جلوگیری و شناسایی کلاهبرداری‌های احتمالی، اطلاعات برخی تراکنش‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد. این سامانه حق مسدود کردن و جلوگیری موقت از انجام تراکنش‌هایی که به عنوان مشکوک به کلاهبرداری شناسایی می‌شوند را برای خود محفوظ می‌شناسد. در این موارد ممکن است این سامانه برای بررسی اصالت هویت انجام‌دهنده تراکنش و تطابق آن با دارنده حساب یا کارت بانکی، مدارکی جهت احراز هویت از انجام‌دهنده تراکنش درخواست کند. در صورت عدم تطابق صاحب‌حساب یا کارت بانکی و انجام‌دهنده تراکنش یا عدم همکاری کاربر برای انجام این عملیات، این سامانه حق دارد تراکنش را لغو (بازگشت مبلغ تراکنش به حساب یا کارت مبدأ)، یا تا زمان دریافت استعلام‌های مورد نیاز از مراجع ذی‌صلاح قانونی مسدود کند.

مکاتبات از طریق پیامک‏ و اپلیکیشن هفـ‌هشتاد

تمامی مکاتبات هفـ‌هشتاد با کاربران از طریق :

  1. پیامک صرفا با سرکدهای #780*، 982000780+ و 9820000780+ خواهد بود.
  2. پیام های درون اپلیکیشن هفـ‌هشتاد
  3. تماس تلفنی با کاربران از طریق شماره 62999780-9821+

بدیهی است هرگونه ارتباط با کاربران به غیر از راه های ارتباطی مذکور، مورد تائید این شرکت نمی باشد.

اقدامات امنیتی

اطلاعات شما در سرورهای سامانه هفـ‌هشتاد که در ایران قرار دارد؛ ذخیره شده است. اطلاعات برای ما به عنوان دارایی و سرمایه تلقی می‏شود که باید از آن محافظت کرد و لذا از روش‏ها و ابزار متعددی (رمز گذاری، گذرواژه‌ها، امنیت فیزیکی و غیره) برای حفظ اطلاعات شخصی و جلوگیری از دسترسی غیرمجاز و افشای آن‌ها استفاده می‏شود. اگرچه، همانطور که خودتان هم می‏دانید، شخص ثالث ممکن است به طور غیرقانونی به انتقالات یا ارتباطات خصوصی شما دسترسی پیدا کرده یا آن‌ها را رهگیری کند. بنابراین، اگرچه این سامانه تمام تلاش خود را به کار می‏گیرد تا از حریم خصوصی شما حفاظت کند، هیچگونه مسئولیتی در این زمینه نپذیرفته و شما نیز نباید انتظار داشته باشید، که اطلاعات شخصیتان یا ارتباطات خصوصیتان، همواره محرمانه باقی بماند.

عمومی

ممکن است که سیاست حفظ حریم خصوصی را در هر زمانی توسط این سامانه اصلاح شده و بهبود داده شود. کلیه موارد اصلاح شده به طور خودکار و به محض ارسال بر روی سامانه، اجرا خواهد شد و شما پیشاپیش موافقت و تعهد خود را به اجرای این سیاست‏ها اعلام می‏کنید. به علاوه، از طریق مرکز تماس، اطلاع‌رسانی‌‏های لازم در این خصوص انجام خواهد گرفت.