قوانین و مقررات گردشگری اتوبوس
قوانین و مقررات عمومی گردشگری

• وب‌سایت و اپلیکیشن هف هشتاد طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران، قوانین جرائم اینترنتی و‌ قوانین و مقررات تجارت الکترونیکی فعالیت می کند.

• خدمات و محتوای ارائه شده توسط هف هشتاد جهت استفاده‌ در این اپلیکیشن و وب سایت تولید شده و هر گونه سوء استفاده از اطلاعات، عکس‌ها، نقشه‌ها، طرح‌ها، لوگو و… از این وب‌سایت پیگرد قانونی دارد و هیچ فرد حقیقی یا حقوقی اجازه‌ی سوء استفاده از مطالب هف هشتاد را ندارد. ذکر مطالب این وب‌سایت تنها با ذکر نام و نشانی اینترنتی هف هشتاد و لینک مطلب ذکر شده در اینترنت، مجاز است و در رسانه‌های کاغذی، فقط با کسب اجازه‌ی کتبی از مسئولان وب‌سایت ممکن خواهد بود.

• اطلاعات شخصی کاربران در وب‌سایت و اپلیکیشن هف هشتاد کاملاً محرمانه می‌باشد ، مراجع ذی‌صلاح تنها در صورت بروز موارد مصرح در قانون، امکان استفاده از این اطلاعات را خواهند داشت. بنابراین جهت حفظ حریم اطلاعات شخصی سایر کاربران، کاربر باید تعهد نماید تا عامل تلاش جهت هک کردن هر گونه اطلاعات موجود در سایت نبوده و هیچ‌گونه معاونت یا مشارکتی با اشخاص حقیقی یا حقوقی در این امر نداشته باشد. ضمناً کاربر تعهد می‌نماید که هر گونه اطلاع از توسل به هک کردن اطلاعات توسط شخص یا موسسه‌ دیگر را در اسرع وقت به مدیریت هف هشتاد اطلاع دهد

• کاربران تعهد می‌نمایند که اطلاعات خود را هنگام ثبت‌نام و رزرو به صورت صحیح در اپلیکیشن وارد نماید و همچنین هرگونه تغییر در مشخصات فردی خود را در اسرع وقت در هف هشتاد اصلاح نماید در غیر این صورت مسئولیت عواقب بعدی این عمل بر عهده‌ی کاربر خواهد بود.

• هف هشتاد به فروش اینترنتی بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس می‌پردازد و در قبال شرایط اضطراری (بدی آب و هوا، بلایای طبیعی و غیره)، کنسلی، تاخیر یا تعجیل ساعت حرکت و یا اعلام ورشکستگی کلیه ی ایرلاینهای داخلی و خارجی، شرکتهای ریلی و اتوبوسرانی مسئولیتی را بر عهده نخواهد داشت و کلیه مسولیت ها بر عهده‌ی شرکتهای مجری می باشد.

• هف‌هشتاد در قبال شرایط و مقررات ارائه خدمات توسط تامین کنندگان اصلی اعم از ایرلاین، سازمان هواپیمایی کشوری، شرکتهای ریلی، شرکتهای اتوبوسرانی، هتل، اقامتگاه، تامین کننده تور و شرایط استفاده یا استرداد محصول، کنسلی، تاخیر یا تعجیل پرواز یا حرکت، جرائم و غیره مسئولیتی را بر عهده نخواهد داشت. همچنین، تمامی اطلاعات لازم برای خرید به کاربران نمایش داده می شود و اقدام کاربر به خرید و ثبت رزرو به منزله آگاهی وی از تمامی این شرایط و پذیرش آنها می باشد.

• هف‌هشتاد در محدوده قوانین و مقررات تامین کنندگان اصلی، مراجع قانونی از جمله سازمان هواپیمایی کشوری، سازمان گردشگری و میراث فرهنگی و ستاد ملی کرونا، قادر به ارائه خدمات به کاربر می باشد و در خصوص استفاده از کلیه خدمات از جمله بلیط هواپیما، قطار، اتوبوس یا رزرو هتل و اقامتگاه، مقررات و شرایط اعلامی در سایت و مقرر شده از سوی تامین کنندگان اصلی و مراجع قانونی در خصوص طرفین این قرارداد لازم الاجرا می باشد.

• اطلاعات مربوط به هتل‌هایی که در سایت و اپلیکیشن هف‌هشتاد منتشر شده‌اند، توسط هتل‌ها ارسال می‌شود و در وب‌سایت نمایش داده می‌شوند. مسافر متعهد به مطالعه این شرایط می‌باشد و در صورت نیاز می‌تواند از پشتیبانی هف‌هشتاد راهنمایی دریافت کند. این اطلاعات شامل قیمت‌، امکانات، ظرفیت اتاق‌ها و ... می‌باشد و هتل‌ها مسئول صحت آن‌ها هستند. هف‌هشتاد تلاش می‌کند تا این اطلاعات را به بهترین شکل ممکن ارائه و به‌روزرسانی کند. با این حال، به دلیل تغییر شرایط، ممکن است این اطلاعات تغییرکنند.

بلیط قرارداد حمل فی‌مابین مسافر و شرکت و یا مؤسسه مسافربری است که برای جابجایی مسافر از مبدا تا مقصد در خلال یک دوره زمانی مشخص با وسیله نقلیه مشخص می‌باشد. بلیط مسافر باید شامل اطلاعات کامل سفر مانند مبدأ، مقصد، تاریخ، ساعت حرکت و مبلغ کرایه باشد که در اپلیکیشن هف هشتاد تمام موارد پس از خرید به روش های مختلف به اطلاع مسافر خواهد رسید.

شرکت ها مکلف هستند از رانندگان و کمک رانندگان مجرب و حرفه ای استفاده کنند و در انتخاب و استخدام مهمان داران، پرسنل اداری، متصدیان، مسئولان و کارکنان دفاتر و شعب خود نهایت دقت را خصوصا از نظر صلاحیت اجتماعی، اخلاقی و کاری به کار ببرند و بر نحوه عملکرد آنان نظارت مستمر و موثر داشته باشد. در همین حال، باید به خاطر داشت که این شرکت ها مکلف هستند از نظر قانون، کلیه مسافران در سفرهای بین شهری را تحت پوشش بیمه غرامت سرنشین قرار دهند.

در صورت انصراف مسافر از سفر، از یک ساعت مانده به حرکت اتوبوس و یا در صورت جا ماندن مسافر از اتوبوس مبلغ 50% بهای بلیط به او تعلق می‌گیرد. در هنگام استرداد بلیط ارائه کارت شناسایی منطبق با بلیط الزامی می‌باشد. در صورت انصراف از سفر تا یک ساعت مانده به زمان حرکت با ارائه بلیط به صندوق 90% مبلغ را پس بگیرید.

اگر اتوبوس شما در طول سفر دچار نقص فنی شد و از ادامه سفر بازماند، شرکت حمل و نقل موظف است بدون ایجاد هزینه اضافی و در اسرع وقت، وسیله مناسب را برای انتقال مسافران فراهم کند. رانندگان اجازه ندارند قبل از رسیدن به مقصد نهایی مسافران را پیاده کنند مگر آنکه مسافران خودشان درخواست نمایند.

رانندگان اتوبوس‌ها را شرکت‌های حمل و نقل از میان افرادی که صلاحیت اخلاقی و حرفه‌ای دارند و آزمون‌های لازم را گذرانده‌اند، برمی‌گزینند. کارکنان اتوبوس در طول سفر موظفند اصول اخلاقی و شئونات اسلامی را رعایت کنند. همچنین در زمان و مکان مناسب برای بجا آوردن نماز توقف کنند. رعایت اصول بهداشتی اتوبوس تحت نظارت مسئولان شرکت مسافربری است و شما می‌توانید اگر شکایتی در این زمینه داشته باشید این شکایت را با این مسئولان در میان بگذارید. پذیرایی از مسافران در داخل اتوبوس و ارائه آب آشامیدنی باید با استفاده از ظروف یکبار مصرف استاندارد باشد.

اگر طول سفر شما بیش از 8 ساعت است باید حتما یک راننده کمکی در اتوبوس شما حضور داشته باشد تا در هنگام خستگی و خواب‌آلودگی راننده اول جایش را با او عوض کند. هیچ راننده‌ای حق ندارد با سرعت غیرمجاز براند.

شما در طول مسافرت با اتوبوس می‌توانید 20 کیلوگرم بار غیر تجاری را به ازای هر نفر همراه ببرید و اصلا لازم نیست بابت آن هزینه اضافی به شرکت اتوبوس‌رانی بپردازید و به ازای هر کیلوگرم توشه اضافی 2.5 درصد نرخ پایه بلیط از مسافر دریافت می‌شود. حمل توشه در داخل اتوبوس و همچنین حمل هر نوع کالای تجاری توسط اتوبوس ممنوع می‌باشد. وقتی شما بار و وسایلتان را تحویل می‌دهید مسئولیت نگهداری آن برعهده شرکت مسافربری است. مسافران باید در قبال تحویل بارشان به شرکت مسافربری، برچسب شماره‌دار مربوط به بار خود را دریافت کنند.

برای خرید آنلاین بلیط اتوبوس بهتر است در ابتدا اطلاعاتی از شرایط و ضوابط موجود در این زمینه به دست آورید. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم قبل از اقدام به خرید این شرایط را به دقت مطالعه کنید تا بتوانید از بروز هرگونه مشکل در رابطه با فرآیند خرید بلیط اتوبوس پیشگیری کنید.

  • جهت صدور بلیط لازم است مسافر حداکثر ظرف مدت 10 دقیقه اقدام به تکمیل مراحل خرید نماید، در غیر اینصورت رزرو بلیط باطل شده و بلیط صادر نمی گردد
  • هنگام انتخاب صندلی به جنسیت صندلی مجاور (خانم یا آقا) توجه فرمایید، در صورت خرید صندلی نامناسب بلیط شما ابطال می گردد.
  • تضمین کیفیت سرویس دهی و ارائه خدمات، کاملا به عهده شرکت مسافربری مبدا می باشد که زیر نظر سازمان حمل و نقل جاده ای کشور فعالیت می کند. هر گونه تخطی در ارائه خدمات مناسب توسط شرکت مسافربری، قابل پیگیری توسط سازمان های ذیربط می باشد
  • در هنگام خرید شماره تلفن و پست الکترونیک (email) معتبر وارد نمایید چرا که مشخصات خرید شما به آنها ارسال می گردد.
  • لطفا در حفظ و حراست از شماره بلیط و کدرهگیری کوشا باشید.
  • حداقل 30 دقیقه قبل از حرکت به شرکت مسافربری مربوطه مراجعه نموده و بلیط خود را به صورت چاپی دریافت نمایید.
  • جزئیات بلیط‌های اتوبوس نمایش داده‌شده اعم از قیمت، نوع اتوبوس، ساعت و تاریخ حرکت، توسط شرکت‌های مسافربری تعریف می‌شود. هف هشتاد نیز تنها آن‌ها را برای فروش به کاربران ارائه می‌دهد. بنابراین مسئولیت هرگونه مغایرت احتمالی بر عهده شرکت مسافربری مربوطه است.
  • قیمت بلیط‌های ارائه‌ شده در سایت کاملا معتبر و به‌روز است و توسط شرکت‌های مسافربری ثبت می‌شوند.
  • قیمت بلیط‌های اتوبوس توسط شرکت‌های مسافربری تعیین می‌شوند. به همین دلیل قیمت بلیط اتوبوس آنلاین با قیمت مصوب بلیط اتوبوس در خریدهای حضوری تفاوتی نداشته و هنگام خرید از هف هشتاد نیاز به پرداخت هیچ هزینه اضافی توسط مسافر نیست.
  • قوانین و شرایط مربوط به بلیط کاغذی (خرید حضوری از ترمینال مسافربری) شامل بلیط‌های اینترنتی نیز می‌شود و از این لحاظ هیچ تفاوتی بین بلیط اینترنتی و کاغذی وجود ندارد.

  • اگر بلیط شما شامل چند صندلی باشد امکان ابطال بخشی از صندلی ها وجود ندارد و کلیه صندلی ها باید استرداد گردد.
  • ابطال بلیط به صورت اینترنتی حداکثر 2 ساعت قبل از حرکت سرویس امکانپذیر بوده و پس از آن مقدور نمی باشد.
  • بلیط های برگشت از خارج کشور، امکان ابطال اینترنتی ندارند و برای این منظور، فقط به صورت حضوری به شرکت مبدا باید اقدام نمایید
  • هزینه کنسلی بلیط سفرهای خارجی تابع قوانین بلیط‌های داخلی نیست و شرکت‌های مسافربری بر اساس سیاست‌های داخلی خود شرایط کنسلی این بلیط‌ها را تعیین می‌کنند. به عنوان مثال بلیط‌های بازگشت از تفلیس به مقصد تهران غیر قابل استرداد هستند. برای راهنمایی و دریافت اطلاعات دقیق از شرایط کنسلی بلیط‌های خارجی شرکت‌های مسافربری لطفا با پشتیبانی هف هشتاد تماس بگیرید.
  • بلیط‌های داخلی که بیش از یک ساعت به زمان حرکت سرویس آنها باقی مانده است شامل ۱۰ درصد هزینه کنسلی هستند
  • بلیط‌های داخلی که کمتر از یک ساعت به زمان حرکت سرویس آنها باقیمانده است شامل ۵۰ درصد هزینه کنسلی می‌باشند.
  • بلیط‌های داخلی که زمان حرکت آنها سپری شده است شامل ۵۰ درصد هزینه‌ی کنسلی می‌شوند.
  • تنها بلیط‌هایی را می‌توان بطور آنلاین کنسل کرد که توسط شرکت مسافربری چاپ نشده باشند. در غیر این‌صورت برای استرداد بلیط باید با در دست داشتن شماره‌ی بلیط خود به شرکت مسافربری واقع در شهر مبدا مراجعه کنید.
  • وجه بلیط کنسل شده پس از کسر درصد کنسلی و هزینه‌ی خدمات بانکی به حسابی برگشت داده خواهد شد که هنگام خرید، پرداخت به واسطه آن صورت پذیرفته است.
  • حداکثر زمان برای کنسلی و لغو بلیط ۷ روز بعد از تاریخ حرکت می‌باشد.
  • فرایند استرداد برگشت پذیر نبوده و بلیط استرداد شده قابل تبدیل به خرید مجدد نیست.
  • بلیط‌های کنسل شده توسط شرکت مسافربری را مجددا نمی‌توان به صورت آنلاین استرداد کرد.
  • توجه داشته باشید که تنها بلیط‌هایی قابل استرداد هستند که از قبل استفاده نشده باشند.