قوانین و مقررات گردشگری پرواز خارجی
قوانین و مقررات عمومی گردشگری

• وب‌سایت و اپلیکیشن هف هشتاد طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران، قوانین جرائم اینترنتی و‌ قوانین و مقررات تجارت الکترونیکی فعالیت می کند.

• خدمات و محتوای ارائه شده توسط هف هشتاد جهت استفاده‌ در این اپلیکیشن و وب سایت تولید شده و هر گونه سوء استفاده از اطلاعات، عکس‌ها، نقشه‌ها، طرح‌ها، لوگو و… از این وب‌سایت پیگرد قانونی دارد و هیچ فرد حقیقی یا حقوقی اجازه‌ی سوء استفاده از مطالب هف هشتاد را ندارد. ذکر مطالب این وب‌سایت تنها با ذکر نام و نشانی اینترنتی هف هشتاد و لینک مطلب ذکر شده در اینترنت، مجاز است و در رسانه‌های کاغذی، فقط با کسب اجازه‌ی کتبی از مسئولان وب‌سایت ممکن خواهد بود.

• اطلاعات شخصی کاربران در وب‌سایت و اپلیکیشن هف هشتاد کاملاً محرمانه می‌باشد ، مراجع ذی‌صلاح تنها در صورت بروز موارد مصرح در قانون، امکان استفاده از این اطلاعات را خواهند داشت. بنابراین جهت حفظ حریم اطلاعات شخصی سایر کاربران، کاربر باید تعهد نماید تا عامل تلاش جهت هک کردن هر گونه اطلاعات موجود در سایت نبوده و هیچ‌گونه معاونت یا مشارکتی با اشخاص حقیقی یا حقوقی در این امر نداشته باشد. ضمناً کاربر تعهد می‌نماید که هر گونه اطلاع از توسل به هک کردن اطلاعات توسط شخص یا موسسه‌ دیگر را در اسرع وقت به مدیریت هف هشتاد اطلاع دهد

• کاربران تعهد می‌نمایند که اطلاعات خود را هنگام ثبت‌نام و رزرو به صورت صحیح در اپلیکیشن وارد نماید و همچنین هرگونه تغییر در مشخصات فردی خود را در اسرع وقت در هف هشتاد اصلاح نماید در غیر این صورت مسئولیت عواقب بعدی این عمل بر عهده‌ی کاربر خواهد بود.

• هف هشتاد به فروش اینترنتی بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس می‌پردازد و در قبال شرایط اضطراری (بدی آب و هوا، بلایای طبیعی و غیره)، کنسلی، تاخیر یا تعجیل ساعت حرکت و یا اعلام ورشکستگی کلیه ی ایرلاینهای داخلی و خارجی، شرکتهای ریلی و اتوبوسرانی مسئولیتی را بر عهده نخواهد داشت و کلیه مسولیت ها بر عهده‌ی شرکتهای مجری می باشد.

• هف‌هشتاد در قبال شرایط و مقررات ارائه خدمات توسط تامین کنندگان اصلی اعم از ایرلاین، سازمان هواپیمایی کشوری، شرکتهای ریلی، شرکتهای اتوبوسرانی، هتل، اقامتگاه، تامین کننده تور و شرایط استفاده یا استرداد محصول، کنسلی، تاخیر یا تعجیل پرواز یا حرکت، جرائم و غیره مسئولیتی را بر عهده نخواهد داشت. همچنین، تمامی اطلاعات لازم برای خرید به کاربران نمایش داده می شود و اقدام کاربر به خرید و ثبت رزرو به منزله آگاهی وی از تمامی این شرایط و پذیرش آنها می باشد.

• هف‌هشتاد در محدوده قوانین و مقررات تامین کنندگان اصلی، مراجع قانونی از جمله سازمان هواپیمایی کشوری، سازمان گردشگری و میراث فرهنگی و ستاد ملی کرونا، قادر به ارائه خدمات به کاربر می باشد و در خصوص استفاده از کلیه خدمات از جمله بلیط هواپیما، قطار، اتوبوس یا رزرو هتل و اقامتگاه، مقررات و شرایط اعلامی در سایت و مقرر شده از سوی تامین کنندگان اصلی و مراجع قانونی در خصوص طرفین این قرارداد لازم الاجرا می باشد.

• اطلاعات مربوط به هتل‌هایی که در سایت و اپلیکیشن هف‌هشتاد منتشر شده‌اند، توسط هتل‌ها ارسال می‌شود و در وب‌سایت نمایش داده می‌شوند. مسافر متعهد به مطالعه این شرایط می‌باشد و در صورت نیاز می‌تواند از پشتیبانی هف‌هشتاد راهنمایی دریافت کند. این اطلاعات شامل قیمت‌، امکانات، ظرفیت اتاق‌ها و ... می‌باشد و هتل‌ها مسئول صحت آن‌ها هستند. هف‌هشتاد تلاش می‌کند تا این اطلاعات را به بهترین شکل ممکن ارائه و به‌روزرسانی کند. با این حال، به دلیل تغییر شرایط، ممکن است این اطلاعات تغییرکنند.

  • هنگام اخذ رزرو یا صدور نهایی بلیط هواپیما خارجی، نام مسافر باید به صورت صحیح با حروف انگلیسی وارد شود. مطابق قوانین سازمان حمل و نقل هوایی بین المللی (یاتا) امکان اصلاح نام مسافر وجود ندارد و هف‌هشتاد، هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال اطلاعاتی که توسط کاربر به اشتباه وارد شده‌اند بر عهده نخواهد داشت و برای اصلاح نام مسافران بلیط هواپیما صادر شده باید کنسل شود و مجدداً خریداری شود.
  • اگر پاسپورت دو کشور مختلف را دارید و نام و نام‌خانوادگی‌تان در دو پاسپورت متفاوت است، قبل از خرید بلیط هواپیما‌، لطفا با مرکز پشتیبانی هف‌هشتاد تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم .
  • در قوانین یاتا، مسافران نوزاد، کم‌تر از دو سال، مسافران کودک، بین دو تا دوازده سال تمام و مسافران بزرگسال، بیش از دوازده سال سن دارند. در صورت عدم دقت کاربر و اشتباه وارد نمودن رده‌ی سنی، از سوار شدن مسافر به هواپیما ممانعت به عمل خواهد آمد لازم به ذکر است که در بلیط‌های نرخ مصوب، قیمت بلیط هواپیما برای مسافران نوزاد، کودک و بزرگسال متفاوت است. سن فرزندتان را هنگام خرید بلیط رفت‌وبرگشت هواپیما، با شرایط و قوانین خرید بلیط کودک (2 تا 12 سال) یا نوزاد (بدو تولد تا 2 سال) مطابقت دهید. یعنی در صورتی که در زمان رفت، فرزند شما در بازه سنی «نوزاد» قرار گرفته باشد (یعنی زیر 2 سال باشد) و در پرواز برگشت در بازه سنی کودک قرار گرفته باشد (یعنی بین 2 تا 12 سال شده باشد)، شما باید هر دو بلیط بلیط رفت‌و‌برگشت را به صورت کودک تهیه کنید.
  • حضور مسافر 4 ساعت قبل از پرواز در فرودگاه الزامی است.
  • مسئولیت کنترل ویزای کشور مقصد و ویزای ترانزیت بعهده مسافر است. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با پشتیبانی هف‌هشتاد تماس حاصل فرمایید
  • در خصوص مسافران اتباع نیز مسئولیت کنترل ویزای کشور مقصد و ویزای ترانزیت بعهده مسافر است و هف‌هشتاد دراین‌باره مسئولیتی ندارد.
  • قوانین مربوط به تحویل بار کاملا منوط به دستورالعمل‌های ایرلاین مربوطه بوده و در برخی از پروازهای خارجی می‌بایست بار را در نقاط میانی مسیر (ترانزیت) تحویل گرفته و مجددا تحویل داده شود. لذا در صورت وجود هرگونه ابهام یا شبهه در مورد قوانین بار و یا لزوم داشتن ویزا در فرودگاه ترانزیت، حتما پیش از تکمیل فرآیند خرید بلیط هواپیما جهت رفع این موارد با پشتیبانی هف‌هشتاد تماس حاصل فرمایید.
    صدور بلیط پرواز یک‌طرفه فقط زمانی امکان‌پذیر است که یکی از شرایط زیر را داشته باشید:
    • اقامت دائم یا موقت کشور مقصد
    • ویزای بلندمدت با انقضای بیش از یک سال (برای مثال ویزای دانشجویی)
    • داشتن بلیط هواپیما برای ادامه مسیر
  • اگر حین خرید بلیط پرواز خارجی و در مرحله پرداخت، ظرفیت پرواز تکمیل شد و نتوانستید بلیط‌تان را نهایی کنید اما مبلغ از حساب شما کسر شد، لازم نیست نگران باشید. مبلغ کسرشده به کارت خرید برمی‌گردد و شما می‌توانید مجدد بلیط هواپیما خود را خریداری کنید. بنابراین حتما توجه داشته باشید که کسر مبلغ از حساب شما به معنی قطعی‌شدن صدور بلیط نیست و باید حتما پیام موفقیت‌آمیزبودن خرید را پس از پرداخت ببینید یا ایمیل و پیامک بلیط برای شما ارسال شده باشد.
  • بعضی از شرکت‌های هواپیمایی امکان خرید بلیط همراه با تخفیف را برای افراد بالای 60 ‌سال و دانشجویان فراهم کرده‌اند. قبل از خرید بلیط از این شرکت‌های هواپیمایی‌، لطفا با مرکز پشتیبانی هف‌هشتاد تماس بگیرید تا راهنمایی شوید.
  • در استفاده از قسمت‌های یک بلیط پرواز خارجی یا اصطلاحا همان کوپن های بلیط به این نکته توجه کنید که سفرهایتان را باید به ترتیب از اولین کوپنی که برای شما صادر شده به انجام برسانید. در غیر این صورت، کوپن‌های قبلی شما (حتی اگر از آن‌ها استفاده نکرده باشید) به صورت خودکار از سمت شرکت هواپیمایی باطل می‌شود و متاسفانه امکان استفاده از سایر قسمت های بلیط هواپیما نیز برای شما وجود ندارد .
  • اگر قصد خرید بلیط هواپیما در 2 پرواز متوالی را دارید، هنگام خرید توجه داشته باشید که باید حداقل 4 ساعت بین رسیدن پرواز اول به مقصد و حرکت پرواز دوم فاصله باشد.

  • استرداد (کنسل‌کردن) بلیط سیستمی هواپیما مشمول جریمه‌ استرداد (جریمه کنسلی) است. مبلغ این جریمه طبق قوانین کنسلی هر شرکت هواپیمایی متفاوت است که در زمان درخواست استرداد، به اطلاع شما خواهد رسید. توجه داشته باشید که این قوانین در پروازهای چارتری و همچنین بلیط‌های سیستمی غیرقابل استرداد صدق نمی‌کند. هف‌هشتاد می‌تواند برای استرداد بلیط پرواز خارجی، تغییر تاریخ پرواز و هر گونه خدمات جانبی بعد از صدور، به ازای هر بلیط، مبلغی به عنوان کارمزد خدمات جانبی دریافت کند.

  • در پرواز با بعضی از شرکت‌های هواپیمایی‌ خارجی، مسافران باید در وب‌سایت اصلی آن هواپیمایی، ثبت حضور آنلاین یا همان Online Check-in کنند. در غیر این صورت، کارت پرواز با مبلغی به ‌عنوان جریمه صادر می‌شود. بنابراین دقت داشته باشید که در صورت ثبت‌ نکردن آنلاین حضور، مسئولیت عواقب آن به ‌عهده مسافر است.

  • طبق بخشنامه شرکت هواپیمایی‌های مختلف، مسافرانی که کدملی یا شماره پاسپورتشان اشتباه در سیستم ثبت شده باشد، پذیرش نمی‌شوند.
  • شماره پاسپورت باید به صورت کامل به همراه حروف انگلیسی آن وارد شود، در غیر این صورت کلیه جرایم و مسئولیت آن بر عهده ی مسافر خود بود.
  • اگر از اعتبار پاسپورت کمتر از 6 ماه (180 روز کامل) از زمان برگشت از سفر باقی مانده باشد، مسافر اجازه خروج از کشور در فرودگاه را نخواهد داشت.
  • اگر بعد از خرید بلیط هواپیما پاسپورت‌تان را تمدید کردید، جهت اصلاح اطلاعات پاسپورت حتما درخواست خود را از طریق تماس با پشتیبانی اعلام نموده و کپی پاسپورت را ارسال نمایید. طبق قوانین هواپیمایی‌های مختلف، ممکن است به‌ روزکردن اطلاعات پاسپورت نیاز به هزینه مجدد داشته باشد که در این صورت، مسافر باید آن مبلغ را پرداخت کند.
  • پرداخت عوارض خروج از کشور، مالیات شهری،مالیات مسافرتی در کشور های مقصد و مسئولیت کنترل عدم ممنوع الخروج بودن مسافر بر عهده خود شخص است.
  • کلیه اتباع افغانستان(پاسپورت افغانستان) با هر مدرکی(ویزا و اقامت) که قصد پرواز داشته باشند باید حتما از کشور مقصد OKTB داشته باشند، در غیر این صورت از پذیرش مسافران جلوگیری خواهد شد. به علاوه مسافران افغانستانی باید شرایط ورود به ایران داشته باشند تا درصورتی‌که به هر دلیلی در کشور مقصد پذیرش نشوند، بتوانند با ویزای ایرانی به ایران بازگردند.
  • مسافر محترم برای سفر به گرجستان همراه داشتن بلیط هواپیما رفت و برگشت و واچر هتل و بیمه مسافرتی الزامی است. در غیر این‌صورت مسئولیت تمامی مشکلات به وجود آمده بر عهده مسافر است.
  • برای کلیه پروازهایی که در کشورهای حوزه شینگن توقف دارند و مقصد نهایی کشور غیر حوزه شینگن باشد مسافرین موظف به تهیه ویزای ترانزیت هستند حتی اگر کشور مقصد نیازی به ویزا نداشته باشد. در صورت عدم دریافت ویزای ترانزیت کلیه مسئولین با شخص مسافر خواهد بود.
  • در صورت داشتن ویزای توریستی شینگن، باید به همان کشوری که ویزای توریستی آن را از سفارت گرفته اید، وارد شوید.
  • پرواز مقصدهای آمریکا مجاز به توقف در کانادا نیستند و پرواز مقصدهای کانادا مجاز به توقف در آمریکا نیستند.
  • برای مقصدهای آمریکای جنوبی یا آمریکای مرکزی، در صورت توقف در حوزه شینگن و انگلستان نیاز به ویزای ترانزیت است.در نظر داشته باشید برای پرواز هایی که دو توقف در اروپا دارند و بعد به آمریکا یا کانادا سفر کنند باید حتما ویزای ترانزیت داشته باشید.
  • برای مقصد اروپا، در صورت توقف در لندن نیاز به ویزای ترانزیت انگلستان است.
  • قبل از خرید بلیط هواپیما، تاریخ بلیط را با تاریخ ویزا مطابقت دهید. در صورت مغایرت تاریخ‌ها مسافر مسئول خواهد بود.

  • برای اینکه از پرواز جا نمانید، به مسافت فرودگاه و ترمینال‌های ورودی و خروجی حتما توجه کنید.
  • استرداد (کنسلی) بلیط‌های سیستمی به درخواست مسافر، مطابق قوانین اعلام‌شده از طرف شرکت هواپیمایی مدنظر انجام می‌شود. پس از ثبت درخواست استرداد توسط مسافر، مبلغ جریمه کنسلی و کارمزد از مبلغ پرداخت‌شده توسط مسافر کسر می‌شود و باقی‌مانده مبلغ، طبق قوانین بانکی بین 24 تا 72 ساعت کاری به حساب بانکی که خرید از آن انجام شده، برمی‌گردد. این شرایط در مورد پروازهای چارتری یا غیرقابل‌استرداد صدق نمی کند.
  • نوع هواپیما هنگام خرید و صدور بلیط با اعلام شرکت‌های هواپیمایی و چارترکنندگان مشخص می‌شود. مسئولیت هر نوع تغییر در نوع هواپیما به‌عهده تامین کننده است و هف‌هشتاد دراین‌باره مسئولیتی ندارد.

  • حمل حیوان خانگی در کابین یا قسمت بار هواپیمایی‌ها با توجه به کشور مقصد و مقررات هر هواپیمایی متفاوت است؛ بنابراین پیش از خرید بلیط هواپیما بهتر است مقررات را بررسی فرمایید و پیش از خرید، لطفا با مرکز پشتیبانی هف‌هشتاد به شماره 0214780 تماس گرفته تا همکاران ما، شما را راهنمایی کنند.