قوانین و مقررات عمومی گردشگری

• وب‌سایت و اپلیکیشن هف‌هشتاد طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران، قوانین جرائم اینترنتی و‌ قوانین و مقررات تجارت الکترونیکی فعالیت می کند.

• خدمات و محتوای ارائه شده توسط هف‌هشتاد جهت استفاده‌ در این اپلیکیشن و وب سایت تولید شده و هر گونه سوء استفاده از اطلاعات، عکس‌ها، نقشه‌ها، طرح‌ها، لوگو و… از این وب‌سایت پیگرد قانونی دارد و هیچ فرد حقیقی یا حقوقی اجازه‌ی سوء استفاده از مطالب هف‌هشتاد را ندارد. ذکر مطالب این وب‌سایت تنها با ذکر نام و نشانی اینترنتی هف‌هشتاد و لینک مطلب ذکر شده در اینترنت، مجاز است و در رسانه‌های کاغذی، فقط با کسب اجازه‌ی کتبی از مسئولان وب‌سایت ممکن خواهد بود.

• اطلاعات شخصی کاربران در وب‌سایت و اپلیکیشن هف‌هشتاد کاملاً محرمانه می‌باشد ، مراجع ذی‌صلاح تنها در صورت بروز موارد مصرح در قانون، امکان استفاده از این اطلاعات را خواهند داشت. بنابراین جهت حفظ حریم اطلاعات شخصی سایر کاربران، کاربر باید تعهد نماید تا عامل تلاش جهت هک کردن هر گونه اطلاعات موجود در سایت نبوده و هیچ‌گونه معاونت یا مشارکتی با اشخاص حقیقی یا حقوقی در این امر نداشته باشد. ضمناً کاربر تعهد می‌نماید که هر گونه اطلاع از توسل به هک کردن اطلاعات توسط شخص یا موسسه‌ دیگر را در اسرع وقت به مدیریت هف‌هشتاد اطلاع دهد

• کاربران تعهد می‌نمایند که اطلاعات خود را هنگام ثبت‌نام و رزرو به صورت صحیح در اپلیکیشن وارد نماید و همچنین هرگونه تغییر در مشخصات فردی خود را در اسرع وقت در هف‌هشتاد اصلاح نماید در غیر این صورت مسئولیت عواقب بعدی این عمل بر عهده‌ی کاربر خواهد بود.

• هف‌هشتاد به فروش اینترنتی بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس می‌پردازد و در قبال شرایط اضطراری (بدی آب و هوا، بلایای طبیعی و غیره)، کنسلی، تاخیر یا تعجیل ساعت حرکت و یا اعلام ورشکستگی کلیه ی ایرلاینهای داخلی و خارجی، شرکتهای ریلی و اتوبوسرانی مسئولیتی را بر عهده نخواهد داشت و کلیه مسولیت ها بر عهده‌ی شرکتهای مجری می باشد.

• هف‌هشتاد در قبال شرایط و مقررات ارائه خدمات توسط تامین کنندگان اصلی اعم از ایرلاین، سازمان هواپیمایی کشوری، شرکتهای ریلی، شرکتهای اتوبوسرانی، هتل، اقامتگاه، تامین کننده تور و شرایط استفاده یا استرداد محصول، کنسلی، تاخیر یا تعجیل پرواز یا حرکت، جرائم و غیره مسئولیتی را بر عهده نخواهد داشت. همچنین، تمامی اطلاعات لازم برای خرید به کاربران نمایش داده می شود و اقدام کاربر به خرید و ثبت رزرو به منزله آگاهی وی از تمامی این شرایط و پذیرش آنها می باشد.

• هف‌هشتاد در محدوده قوانین و مقررات تامین کنندگان اصلی، مراجع قانونی از جمله سازمان هواپیمایی کشوری، سازمان گردشگری و میراث فرهنگی و ستاد ملی کرونا، قادر به ارائه خدمات به کاربر می باشد و در خصوص استفاده از کلیه خدمات از جمله بلیط هواپیما، قطار، اتوبوس یا رزرو هتل و اقامتگاه، مقررات و شرایط اعلامی در سایت و مقرر شده از سوی تامین کنندگان اصلی و مراجع قانونی در خصوص طرفین این قرارداد لازم الاجرا می باشد.

• اطلاعات مربوط به هتل‌هایی که در سایت و اپلیکیشن هف‌هشتاد منتشر شده‌اند، توسط هتل‌ها ارسال می‌شود و در وب‌سایت نمایش داده می‌شوند. مسافر متعهد به مطالعه این شرایط می‌باشد و در صورت نیاز می‌تواند از پشتیبانی هف‌هشتاد راهنمایی دریافت کند. این اطلاعات شامل قیمت‌، امکانات، ظرفیت اتاق‌ها و ... می‌باشد و هتل‌ها مسئول صحت آن‌ها هستند. هف‌هشتاد تلاش می‌کند تا این اطلاعات را به بهترین شکل ممکن ارائه و به‌روزرسانی کند. با این حال، به دلیل تغییر شرایط، ممکن است این اطلاعات تغییرکنند.

• تمامی اطلاعات مسافران شامل نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد و کد ملی باید به صورت کامل و صحیح وارد شوند. همچنین نباید اطلاعات تکراری یا مخفف وارد شوند. مسافرانی که اطلاعات بلیط آنان با کارت شناسایی مطابقت نداشته باشد، بدون بلیط تلقی خواهند شد و مسئولیت آن به عهده مسافر خواهد بود.

• در صورتی که اطلاعات بلیط با اطلاعات کارت شناسایی مسافر تطابق نداشته باشد و مسافر بخواهد آن را اصلاح نماید، بایستی بلیط را استرداد نموده و بلیط جدید خریداری نماید.

• برای خرید بلیط اتباع خارجی بایستی نام ، نام خانوادگی، تاریخ تولد و شماره‌ی گذرنامه وارد شود. اتباع خارجی بایستی گذرنامه‌ی معتبر داشته باشند. همچنین آن دسته از اتباع افغانستان که گذرنامه ندارند، باید برگه‌ی تردد (مرخصی) با 10 الی 15 روز اعتبار به همراه داشته باشند. فرزندان اتباع افغانستان در صورتی که سن کمتر از 10سال داشته باشند، می‌توانند به همراه والدین و با برگه‌ی تردد آنها سفرکنند اما برای سنین بالای 10سال باید برگه‌ی تردد جداگانه داشته باشند.

• در صورتی که مسافر بخواهد بلیط دو قطار متوالی را تهیه کند، باید حداقل 3 ساعت بین زمان رسیدن قطار اول به مقصد و حرکت قطار دوم فاصله در نظر بگیرد. در غیر این صورت مسئولیت کنسل شدن بلیط دوم با مسافر است و شامل قوانین پرداخت خسارت نخواهد شد. همچنین در صورتی که مسافر بخواهد از وسیله نقلیه دیگری برای ادامه مسیر بعد از قطار استفاده نماید بایستی فاصله زمانی 4 ساعت از زمان رسیدن به مقصد و حرکت وسیله نقلیه دوم رعایت نماید.

• پذیرایی در برخی قطارهای ویژه، اختیاری و با درخواست مسافر هنگام تهیه‌ی بلیط انجام می شود و هزینه‌ی آن به بهای بلیط اضافه می‌گردد. مسافر می‌تواند تنها تا 24 ساعت قبل از حرکت، ‌رزرو بلیط با امکان خرید غذا را انجام دهد.

• تمام مسافران قطار از لحظه‌ی ورود به ایستگاه مبداء تا خروج از ایستگاه مقصد در برابر حوادث بیمه هستند. بیمه‌ی حوادث مسافری شامل جبران هزینه‌های پزشکی و همچنین جبران نقص عضو یا فوت ناشی از حوادثی مانندآتش سوزی، تصادف، انفجار، خارج شدن قطار از ریل، مانور، سنگ‌پرانی و سایر حوادث احتمالی می‌شود.

• حضور در ایستگاه یک ساعت قبل از حرکت قطار الزامی است. همچنین ده دقیقه مانده به حرکت، تمام درهای قطار بسته خواهد شد و بعد از بسته‌شدن درها برای جلوگیری از خطرات احتمالی، سوارشدن به قطار امکان‌پذیر نیست.

• در رزرو قطارهای رجا بهمراه هتل، نوع اتاق و مدت اقامت می بایست متناسب با تعداد مسافران انتخاب شود. بطور مثال در صورت تمایل به سفر و رزرو انفرادی اتاق لزوما می بایست اتاق یک تخته انتخاب شده و از انتخاب اتاقهای چند تخته اجتناب شود.

برای مسافران قطار سهمیه‌ها و تعرفه‌های متفاوتی در نظر گرفته شده است که در صورت استفاده‌ی نادرست از آنها بلیط صادرشده بایستی مسترد ‌شود و هزینه‌ی جریمه‌ی آن به عهده‌ی خود مسافر خواهد بود. سهمیه ها و تعرفه های تعریف شده به شرح زیر می باشد:

• سهمیه عادی: قابل دسترس برای کلیه مسافرین اعم از زن ، مرد و خانواده می باشد.

• سهمیه ویژه خواهران: این سهمیه ویژه‌ی خانم‌هایی است که تنها مسافرت می‌کنند. همچنین مسافران می توانند برای فرزندان پسرِ کمتر از 6 سال از این سهمیه استفاده نمایند.

• سهمیه ویژه برادران: ویژه‌ی آقایانی که تنها مسافرت می‌کنند.

تعرفه‌های بهای بلیط قطار

• تعرفه بزرگسال: سن مسافر برای تنها سفر کردن حداقل باید 12 سال تمام باشد. همچنین بلیط شخصی که در تاریخ شروع سفر بیش از 12 سال سن داشته باشد، تمام بها حساب می‌شود.

• تعرفه کودک: بلیط کودکان بین 2 تا 12 سال نیم‌بهاست.

• تعرفه نوزاد: قیمت بلیط نوزادان تا 2 سالگی، معادل 10درصد از بهای کل بلیط (معادل بهای بیمه‌ی مسافر) است. همچنین در این شرایط صندلی به نوزاد تعلق نمی‌گیرد. در صورتی که مسافر بخواهد برای نوزاد خود صندلی بگیرد، بلیط نوزاد نیم‌بها محاسبه می‌شود.

• تعرفه جانبازان و خانواده‌های شهدا: بهای بلیط جانبازان و خانواده‌های شاهد نیم‌بهاست و در حال حاضر تنها از طریق مراکز فروش حضوری با ارائه‌ی اصل کارت شناسایی معتبر بنیاد شهید صادر می شود. همچنین به آزادگانی که جانباز نیز باشند و درصد جانبازی قید شده در کارتشان بالاتر از 25 درصد باشد نیز بلیط نیم بها تعلق می‌گیرد. در صورت استفاده از سهمیه های شاهد و یا جانباز همراه داشتن کارت ایشان ( معتبر ) در هنگام صدور بلیط به صورت حضوری و نیزسوار شدن به قطار الزامی است .در صورتی که جانباز نتواند به تنهایی سفرکند و طبق تشخیص بنیاد جانبازان، حضور یک نفر همراه با مسافر جانباز الزامی باشد، با ارائه معرفی‌نامه از بنیاد، بلیط فرد همراه نیز نیم‌بها صادر می‌شود.

• تعرفه کسر کوپه: هنگام خرید کوپه دربست، بهای تمام‌شده‌ی صندلی‌های خالی با کسر هزینه‌ی خدمات ایستگاهی و پذیرایی از بهای تعرفه بزرگسال محاسبه می شود و با عنوان تعرفه کسر کوپه صادر می شود.

• تعرفه نیم‌بها در فروش بلیط قطارهای حومه‌ای حذف و تمامی بلیط‌های این گونه از قطارهای مسافری به صورت تمام‌بها صادر می‌گردند.

کوپه‌ی دربست

• برای دربست کردن کوپه بایستی هنگام انتخاب مسیر و جستجو تیک کوپه دربست را انتخاب شود و فرآیند خرید تکمیل گردد.

• هنگام دربست کردن کوپه درصورتی‌که تعداد مسافران کمتر از تعداد صندلی‌های کوپه باشد، بایستی پس از انتخاب گزینه‌ی دربست‌کردن کوپه تعداد واقعی مسافران بزرگسال و کودک را در قسمت مربوطه وارد کنید. بهای تمام‌شده‌ی صندلی‌های خالی با کسر هزینه‌ی خدمات ایستگاهی و پذیرایی به صورت خودکار محاسبه می شود.

• در قطارهای سالنی امکان انتخاب گزینه کوپه‌‌ی دربست وجود ندارد.

• در کوپه‌ی دربست بلیط نوزادان زیر 2 سال به دلیل رزرو صندلی، نیم‌بها محاسبه می‌شود.

• مسافر می‌تواند بعد از دربست‌کردن کوپه فقط یک نفر مسافر اضافی را بدون بلیط با این شرایط به همراه خود به قطار ببرد:

• حق درخواست جا خارج از همان کوپه وجود ندارد

قبض این مسافر مطابق تعرفه و مسیر توسط رئیس قطار صادر می‌شود

بار همراه مسافر

• هر مسافر می‌تواند وسایل ضروری سفر خود را همراه ببرد به شرط آن‌که حجم آن از ابعاد 75 سانتی متر و وزن 30 کیلوگرم تجاوز نکند. به عنوان مثال مسافر می تواند کیف دستی و بسته‌ و جامه‌دان‌های کوچک محتوی لوازم شخصی، صندلی چرخ دار بیمار، کالسکه‌ی بچه، قفس کوچک پرندگان ریزجثه حداکثر در ابعاد 40 سانتی‌متر را به همراه داشته باشد. وسایل همراه مسافر نباید موجب خطر یا مشکلی برای مسافران دیگر یا آسیب رساندن به قطار شود. همراه داشتن موادمحترقه، آتش‌زا، بیماری‌زا، بدبو، مایعات روغنی و لبنی، قاچاق، سمی، شکستنی و... ممنوع است و مأموران ایستگاه مانع همراه بردن این‌گونه بارها به داخل قطار توسط مسافر خواهند شد.

• طبق قوانین راه آهن جمهوری اسلامی ایران، مسافر ملزم است برای سوار شدن به قطار بلیط چاپ‌شده را ارائه کند. در صورت وارد شدن خسارت به قطار، پرداخت خسارت فقط به دارندگان نسخه‌ی چاپی بلیط امکان‌پذیر است.
در صورتی که مسافر به اینترنت دسترسی نداشته باشد، در صورت مفقودی بلیط می تواند در زمان اداری به ایستگاه‌های راه‌آهن که سیستم آنلاین فروش بلیط دارند، مراجعه کند و دوباره بلیط را دریافت کند. همچنین به شرط حضور به‌موقع (حداکثر 45 دقیقه مانده به حرکت) در ایستگاه‌های راه آهن که سیستم فروش بلیط آنلاین دارند و در وقت اداری، بلیط المثنی طبق آیین‌نامه‌ی مربوط صادر می‌شود. بلیط مفقودی باید از طریق شبکه‌ی رایانه‌ای صادر شده و استرداد نشده باشد. صدور بلیط المثنی با 5 درصد قیمت کل بلیط، انجام می‌شود و در صورت مفقود شدن آن، بلیط المثنی دیگری صادر نخواهد شد.

بلیط قطارهای مسافری درکلیه‌ی مراکز فروش رایانه‌ای بلیط (در ساعات کاری نمایندگی‌های فروش) با ارائه‌ی کارت شناسایی طبق مقررات زیر، قابل استرداد می‌باشد و نیازی به مراجعه به مرکز خرید بلیط نیست.

قوانین پرداخت بهای بلیط پس از استرداد:

- تا ساعت 12 روز قبل از حرکت قطار، 90 درصد بهای بلیط پرداخت می‌شود.
- از ساعت 12 روز قبل از حرکت تا 3 ساعت پیش از حرکت قطار، 70 درصد بهای بلیط پرداخت می‌شود.
- از 3 ساعت مانده به حرکت تا لحظه‌ی حرکت قطار50 درصد بهای بلیط پرداخت می‌شود.
- استرداد بلیط پس از حرکت قطار امکان‌پذیر نمی‌باشد

زمان کنسل کردن بلیطاز یک ساعت بعد صدور تا ساعت 12 ظهر روز قبل از حرکتاز 12 ظهر روز قبل از حرکت تا3 ساعت قبل از حرکت قطاراز 3 ساعت قبل از حرکت قطاریک ساعت مانده به حرکت قطارپس از حرکت قطار
میزان جریمه10%30%50%امکان استرداد آنلاین وجود ندارد100%

• مسافر می‌تواند تا 60 دقیقه قبل از حرکت قطار، بلیط یا بلیط‌های خریداری شده را به صورت آنلاین استرداد کند. برای استرداد بلیط پس از زمان ذکر شده تا قبل از حرکت قطار، مسافر بایستی با ارائه‌ی بلیط چاپی و کارت شناسایی به صورت حضوری به یکی از مراکز فروش قطار مراجعه کند.

• طبق قوانین شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، بلیط قطارهای مسافری خریداری‌شده در سایت ، علاوه بر امکان استرداد آنلاین، درکلیه‌ی مراکز فروش بلیط (در ساعات کاری نمایندگی‌های فروش) با ارائه‌ی کارت شناسایی معتبر از جمله: (کارت ملی ـ شناسنامه ـ پاسپورت ـ گواهینامه) قابل استرداد می باشد.

• استرداد بلیط پس از حرکت قطار امکان‌پذیر نیست.

• با توجه به اینکه ساعت ثبت درخواست استرداد قطار برای بلیط های خریداری شده در سایت بر اساس ساعت ثبت استرداد در شرکت ریلی مربوطه محاسبه می‌شود، برای اطمینان از ثبت به موقع درخواست مسافر بایستی 10 دقیقه زودتر از زمان اعلام‌شده در قوانین را در نظر بگیرید. در غیر این صورت، مسئولیت تاخیر در ثبت درخواست و افزایش جریمه‌ی کنسلی بر عهده‌ی مسافر است.

• پس از ثبت درخواست استرداد و دریافت پیامک استرداد بلیط، وجه بلیط با کسر جریمه طبق جدول قوانین کنسلی، با توجه به درخواست مسافر به اعتبار حساب یا حساب بانکی که هنگام خرید استفاده شده است برگشت داده می شود. پس از نهایی شدن فرآیند استرداد، امکان خرید مجدد بلیط استرداد شده وجود ندارد.

• میزان جریمه تعلق گرفته به مسافر بر اساس قوانین شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و جدول قوانین کنسلی بلیط قطار انجام می شود.

درطول زمان مسافرت با قطار مسئولیت حفظ ونگهداری وسایل و بار همراه به عهده‌ی خود مسافران است.

در صورت یافتن وسایل به‌جامانده از دیگران در قطار، آن را به رئیس قطار یا سرمهماندار تحویل دهید

فهرست اشیاء پیدا شده‌ی مسافران در دفتر نمایندگی شرکت در ایستگاه مقصد وجود دارد.

پرداخت خسارت، تا یک ‌ماه پس از تاریخ حرکت با ارائه‌ی بلیط، اصل شناسنامه یا کارت شناسایی معتبر به همراه یک برگ کپی آن در کلیه‌ی مراکز فروش بلیط حضوری امکان‌پذیر است و شامل این موارد می‌شود:

• تاخیر حرکت قطار از مبداء:
تاخیر در شروع حرکت قطارهایی که مسافران آن از باجه کنترل بلیط عبور و در سکو یا داخل قطار قرار گرفته‌اند جزو تاخیر نهایی آنها در مقصد محاسبه و مورد ملاک برای پرداخت خسارت قرار می‌گیرد.

• تاخیر بیش از حد مقرر قطار اکسپرس یا سریع‌السیر در رسیدن به مقصد:
اگر تاخیر ناشی از حوادث طبیعی نباشد و ناشی از قصور راه‌آهن یا شرکتی که حمل مسافر را بعهده دارد باشد در صورت تاخیر بیش از حد مجاز به مسافر 50 درصد بهای بلیط، بعد از کسر خدمات (خدمات ایستگاهی و پذیرایی) حداکثر تا یک‌ماه پس از تاریخ حرکت پرداخت می‌شود.

ضمناً در صورت گذشتن از وعده غذایی (صبحانه: 8صبح، نهار: 13ظهر، شام: 8شب) یک وعده پذیرایی رایگان نیز انجام می‌شود.

• تاخیر قطار که منجر به جا ماندن مسافر از قطار بعدی شود:
در صورت تاخیر بیش از زمان معین که منجر به جاماندن مسافر از قطار بعدی شود، چنانچه فاصله‌ی بین ورود قطار قبلی و حرکت قطار بعدی بیش از 3 ساعت باشد و همچنین هر دو بلیط به نام مسافر باشد، وجه کامل بلیط قطار بعدی پرداخت یا مسافر با قطارهای بعدی اعزام می شود. در صورت اعزام با قطار درجه‌ی‌ پایین‌تر مابه التفاوت بلیط به مسافر پرداخت می‌شود و در صورت اعزام با قطار درجه‌‌ی بالاتر، مابه‌التفاوت از وی دریافت نمی‌شود.

• تاخیر قطار و جاماندن مسافر از سایر وسایل (کشتی، هواپیما و اتوبوس):
چنانچه تاخیر بیش از 3ساعت بوده و ناشی از حوادث طبیعی نباشد و طبق برنامه فاصله بین رسیدن قطار و حرکت وسیله‌ی بعدی، بیش از 4 ساعت بوده و هر دو بلیط به نام مسافر باشد، با ارائه‌ی مدرک لازم به مدیریت بازاریابی و فروش شرکت رجا، اقدام لازم برای پرداخت خسارت استرداد بلیط و سایر وسایل مسافرتی انجام می‌شود.

• انصراف مسافر قبل از شروع سفر به علت تاخیر حرکت قطار در مبادی حرکت:
در صورت تایید تاخیر بیش از یک‌ساعت و اطلاع‌رسانی به مسافران با شرط باز بودن باجه فروش بلیط ایستگاه و عدم استفاده شدن بلیط تا قبل از حرکت قطار، وجه کامل بلیط در همان‌روز و در ایستگاه مبدا پرداخت می‌شود.

• لغو برنامه‌ی حرکت قطار:
وجه کامل بلیط، تا یک‌ماه پس از تاریخ حرکت در کلیه‌ی مراکز فروش به مسافر پرداخت می‌شود یا می‌تواند با اولویت، بلیط برای قطارهای بعدی تهیه کند.

• لغو برنامه رفت قطار برای دارندگان بلیط رفت و برگشت:
چنانچه بلیط رفت و برگشت یکسان و همنام باشد، وجه کامل بلیط رفت حداکثر تا یک‌ماه پس از تاریخ حرکت در کلیه مراکز فروش به مسافر پرداخت می‌شود و یا در صدور بلیط قطارهای بعدی اولویت خواهد داشت. در صورت تمایل مسافر، وجه کامل بلیط برگشت نیز پرداخت می‌شود. حداکثر زمان استرداد بلیط برگشت 3 ساعت قبل از حرکت قطار می‌باشد.

• لغو حرکت قطار در حین سفر و بازگشت مسافران به ایستگاه مبداء:
چنانچه بلیط به نام مسافر باشد، وجه کامل آن حداکثر تا یک‌ماه پس از تاریخ حرکت پرداخت می‌شود.

• لغو حرکت قطار در حین سفر و اعزام مسافران به مقصد با سایر وسایل نقلیه:
چنانچه توقف ناشی از حوادث طبیعی نبوده و رسیدن مسافران به مقصد با تاخیری بیش از زمان معین انجام شود، 50درصد بهای بلیط بعد از کسر خدمات (هزینه پذیرایی و خدمات ایستگاهی) حداکثر تا یک‌ماه پس از تاریخ حرکت پرداخت می‌شود.

• از کار افتادن کامل تهویه:
در صورتی که بلیط به نام مسافر باشد، 50 درصد بهای بلیط بعد از کسر خدمات هزینه پذیرایی و خدمات ایستگاهی به مسافر حداکثر تا یک‌ماه پس از تاریخ حرکت تحت شرایطی پرداخت می‌شود.

• تغییر اجباری جای مسافر در میان راه:
در صورتی که بلیط به نام مسافر باشد، چنانچه به کوپه‌ای با درجه مشابه مندرج در بلیط انتقال یابد 50 درصد بهای بلیط بعد از کسر خدمات هزینه پذیرایی و خدمات ایستگاهی و در صورت انتقال به کوپه‌ای با درجه پایین‌تر یا رستوران و غیره، 100درصد بهای پایه بلیط پس از کسر خدمات هزینه پذیرایی و خدمات ایستگاهی به مسافر حداکثر تا یک‌ماه پس از تاریخ حرکت پرداخت می‌شود.