• وبسایت و اپلیکیشن هفهشتاد طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران، قوانین جرائم اینترنتی و قوانین و مقررات تجارت الکترونیکی فعالیت می کند.
• خدمات و محتوای ارائه شده توسط هفهشتاد جهت استفاده در این اپلیکیشن و وب سایت تولید شده و هر گونه سوء استفاده از اطلاعات، عکسها، نقشهها، طرحها، لوگو و… از این وبسایت پیگرد قانونی دارد و هیچ فرد حقیقی یا حقوقی اجازهی سوء استفاده از مطالب هفهشتاد را ندارد. ذکر مطالب این وبسایت تنها با ذکر نام و نشانی اینترنتی هفهشتاد و لینک مطلب ذکر شده در اینترنت، مجاز است و در رسانههای کاغذی، فقط با کسب اجازهی کتبی از مسئولان وبسایت ممکن خواهد بود.
• اطلاعات شخصی کاربران در وبسایت و اپلیکیشن هفهشتاد کاملاً محرمانه میباشد ، مراجع ذیصلاح تنها در صورت بروز موارد مصرح در قانون، امکان استفاده از این اطلاعات را خواهند داشت. بنابراین جهت حفظ حریم اطلاعات شخصی سایر کاربران، کاربر باید تعهد نماید تا عامل تلاش جهت هک کردن هر گونه اطلاعات موجود در سایت نبوده و هیچگونه معاونت یا مشارکتی با اشخاص حقیقی یا حقوقی در این امر نداشته باشد. ضمناً کاربر تعهد مینماید که هر گونه اطلاع از توسل به هک کردن اطلاعات توسط شخص یا موسسه دیگر را در اسرع وقت به مدیریت هفهشتاد اطلاع دهد
• کاربران تعهد مینمایند که اطلاعات خود را هنگام ثبتنام و رزرو به صورت صحیح در اپلیکیشن وارد نماید و همچنین هرگونه تغییر در مشخصات فردی خود را در اسرع وقت در هفهشتاد اصلاح نماید در غیر این صورت مسئولیت عواقب بعدی این عمل بر عهدهی کاربر خواهد بود.
• هفهشتاد به فروش اینترنتی بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس میپردازد و در قبال شرایط اضطراری (بدی آب و هوا، بلایای طبیعی و غیره)، کنسلی، تاخیر یا تعجیل ساعت حرکت و یا اعلام ورشکستگی کلیه ی ایرلاینهای داخلی و خارجی، شرکتهای ریلی و اتوبوسرانی مسئولیتی را بر عهده نخواهد داشت و کلیه مسولیت ها بر عهدهی شرکتهای مجری می باشد.
• هفهشتاد در قبال شرایط و مقررات ارائه خدمات توسط تامین کنندگان اصلی اعم از ایرلاین، سازمان هواپیمایی کشوری، شرکتهای ریلی، شرکتهای اتوبوسرانی، هتل، اقامتگاه، تامین کننده تور و شرایط استفاده یا استرداد محصول، کنسلی، تاخیر یا تعجیل پرواز یا حرکت، جرائم و غیره مسئولیتی را بر عهده نخواهد داشت. همچنین، تمامی اطلاعات لازم برای خرید به کاربران نمایش داده می شود و اقدام کاربر به خرید و ثبت رزرو به منزله آگاهی وی از تمامی این شرایط و پذیرش آنها می باشد.
• هفهشتاد در محدوده قوانین و مقررات تامین کنندگان اصلی، مراجع قانونی از جمله سازمان هواپیمایی کشوری، سازمان گردشگری و میراث فرهنگی و ستاد ملی کرونا، قادر به ارائه خدمات به کاربر می باشد و در خصوص استفاده از کلیه خدمات از جمله بلیط هواپیما، قطار، اتوبوس یا رزرو هتل و اقامتگاه، مقررات و شرایط اعلامی در سایت و مقرر شده از سوی تامین کنندگان اصلی و مراجع قانونی در خصوص طرفین این قرارداد لازم الاجرا می باشد.
• اطلاعات مربوط به هتلهایی که در سایت و اپلیکیشن هفهشتاد منتشر شدهاند، توسط هتلها ارسال میشود و در وبسایت نمایش داده میشوند. مسافر متعهد به مطالعه این شرایط میباشد و در صورت نیاز میتواند از پشتیبانی هفهشتاد راهنمایی دریافت کند. این اطلاعات شامل قیمت، امکانات، ظرفیت اتاقها و ... میباشد و هتلها مسئول صحت آنها هستند. هفهشتاد تلاش میکند تا این اطلاعات را به بهترین شکل ممکن ارائه و بهروزرسانی کند. با این حال، به دلیل تغییر شرایط، ممکن است این اطلاعات تغییرکنند.
- این پیوست میتواند بهصورت دستی تهیه شود و یا به صورت الکترونیک توسط مسافر یا نماینده او از طریق تارنمای اختصاصی کارگزار تایید و با پرداخت الکترونیک، خدمات مندرج در قرارداد برای شرکتکنندگان خریداری شود.
- امضای قرارداد یا خرید تور بهصورت الکترونیک از طرف مسافر یا نماینده وی، به منزله مطالعه دقیق مشخصات سفر، آگاهی کامل از مفاد قرارداد، شرایط ابطال سفر و اطلاع از کلیه لوازم ضروری و شخصی مورد نیاز سفر بوده و کلیه مسئولیتهای ناشی از عدم توجه به مفاد این پیوست متوجه مسافر خواهد بود.
- چنانچه گشت به حد نصاب مورد نظر (حداقل ۱۵ نفر) نرسد، کارگزار مجاز به ابطال آن و استرداد وجوه دریافتی از مسافر میباشد.
- در طول سفر، امکان دیر یا زود شدن ساعات صرف غذا، خواب و استراحت، کم و زیاد شدن مدت زمان پیمایش مسیرها (با وسیله نقلیه و یا در راهپیماییها) با توجه به شرایط آب و هوایی، محیطی، محلی و یا حوادث غیرمترقبه وجود دارد.
- در صورتیکه مقامات انتظامی یا مسئولین محلی به هر دلیلی از ورود مسافر به مقصد ممانعت کنند، مسافر ملزم به تبعیت از دستورات بوده و هیچگونه مسئولیتی بر عهده کارگزار نخواهد بود.
- تبصره 1: در صورت بروز این اتفاق، نماینده کارگزار (راهنما) در صورت داشتن زمان لازم، مجاز به جابجایی سفر بوده و مسافر ملزم به تبعیت از راهنما خواهد بود.
- در صورتیکه مسافر به هر دلیل برای سایر مسافرین، سرپرست گروه، راهنمایان محلی و سایر افرادی که در اجرای گشت نقش دارند، مزاحمتی ایجاد نماید و یا مرتکب اعمال خلاف شئونات و قوانین جمهوری اسلامی و یا کشور مقصد شود، سرپرست گروه موظف است بر حسب مورد تصمیم لازم را در خصوص این مسافر اخذ نموده و مراتب را برای ضبط به کارگزار گزارش نماید.
- چنانچه مسافر ممنوعالخروج باشد و یا در بدو ورود به کشوری مقامات محلی از ورود او به کشور جلوگیری نمایند مسافر ملزم به پرداخت جریمههای «جدول شماره 1» این قرارداد بوده و سرپرست تور فقط موظف به همکاری برای بازگشت مسافر به کشور است و هیچ نوع مسئولیتی در اینخصوص متوجه کارگزار نخواهد بود. اقامت در سالن ترانزیت تا زمان بازگشت و هزینه مربوطه به عهده مسافر است.
- در صورت بروز هرگونه اختلاف بین طرفین قرارداد، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مرجع رسیدگی است و رای صادره مورد توافق طرفین خواهد بود.
- در صورت اقامت در هتل، قیمت هر گشت بر اساس اتاق 2 نفره تنظیم میشود. مسافرانی که بهتنهایی سفر میکنند، هنگام ثبتنام مشمول مقررات و نرخ استفاده از اتاق 1 تخته میباشند.
- تبصره 2: در اکثر هتلها، تخت سوم در اتاقهای 3 تخته از نوع سفری و یا کاناپه تاشو بوده که موقتا در اتاق 2 تخته گذاشته میشود.
- تبصره 3: ساعت تحویل اتاقهای هتل به هنگام ورود ساعت 14 و تخلیه ساعت 11 صبح بوده که مسافر موظف به رعایت آن است. تحویل و تخلیه اتاق قبل و بعد از ساعات اعلام شده تابع قوانین هتل بوده و هزینههای احتمالی بر عهده مسافر است.
- در اقامتگاههای بومی یا محیطهای طبیعی غیر از هتل (کمپ، کلبه، خانه محلی)، امکان استفاده از چادر یا اتاق اختصاصی برای مسافر وجود ندارد. همچنین زمان لازم برای برپایی کمپ و جمعآوری آن مورد قبول مسافر میباشد.
- استفاده از خدمات هتل از قبیل مواد خوراکی و نوشیدنی، خشکشویی و... تابع قوانین هتل بوده و پرداخت هزینههای انجام شده به عهده مسافر است.
- کارگزار در خصوص عدم صدور روادید از سوی سفارتخانهها برای هیچیک از مسافرین مسئولیت نداشته و چنانچه مسافرینی بهصورت گروهی ثبتنام نموده و به دلایلی سفارتخانه مربوطه از صدور روادید برای هر یک از آنان ممانعت بهعمل آورد، سایر مسافرین باید از گشت استفاده نموده و در صورت اعلام انصراف باید مطابق «جدول شماره 1» این قرارداد جرائم متعلقه را پرداخت نمایند.
- تبصره 4: در خصوص بستگان درجه 1 (پدر، مادر، همسر و فرزندان مجرد) 50% هزینه جرائم متعلقه در «جدول شماره 1» این قرارداد اخذ خواهد شد.
- در صورت درخواست سفارتخانه مربوطه برای انجام مصاحبه با مسافر و یا انگشتنگاری بهمنظور صدور روادید، مسافر باید با هماهنگی کارگزار در کنسولگری سفارتخانه مربوطه حضور یافته و در مصاحبه شرکت نماید. در صورت عدم حضور مسافر در وقت تعیینشده و یا عدم ارائه مدارک کافی درخواستی از سوی سفارتخانه که منجر به عدم دریافت روادید میگردد جرائم منعقد در «جدول شماره 1» این قرارداد اخذ خواهد شد.
- تبصره 5: در صورتیکه مسافر تمامی مدارک مورد نیاز را بهموقع تسلیم و بر اساس ضرورت نیز در وقت تعیین شده در سفارتخانه مربوطه حاضر و مراحل مختلف مصاحبه را انجام دهد، ولی بههرعلت سفارتخانه از صدور روادید وی خودداری کند مسافر حق هیچگونه اعتراضی نداشته و کارگزار موظف به استرداد وجه دریافتی پس از کسر هزینههای انجام شده (کنسلی بلیط هواپیما، هتل، روادید و 10% هزینه کل سفر بهعنوان هزینه خدمات صورت گرفته) به مسافر خواهد بود.
- ارائه ضمانتنامه معتبر برحسب نیاز سفرهایی که احتیاج به معرفی «ضامن» و یا ارائه «ضمانتنامه بانکی» دارد، از سوی مسافر الزامی است.
- تبصره 6: در صورتیکه مسافر یا هرکدام از مسافران یادشده در این قرارداد از بازگشت به کشور در تاریخ از پیش تعیینشده در قرارداد، خودداری نمایند، کارگزار میتواند ضمانتنامه مورد توافق در این قرارداد را مطابق مواد 221 و 230 قانون مدنی به عنوان خسارت ناشی از تخلف انجامشده، در اختیار مراجع ذیصلاح قرار داده و مسافر و یا وکیل قانونی وی، حق هرگونه اعتراض و درخواست تعدیل از محکمه را از خود سلب مینماید. این بند بر اساس ماده 10 قانون مدنی بوده و برای طرفین و قائممقام قانونی آنها لازمالاتباع است.
- در خصوص امور مربوط به پروازهای هوایی با توجه به مقررات حمل و نقل هوایی که در تاریخ 12 اکتبر 1929 در ورشو به امضا رسیده است و نیز اصلاحیه پیمان مزبور که در تاریخ 28 سپتامبر 1995 در لاهه تصویب گردیده و همچنین مقررات مربوط به سازمان هواپیمایی کشوری عمل خواهد شد.
- مسئولیت تاخیر، کنسلی، سرویس داخل هواپیما و همچنین مسائل فنی پرواز در کلیه پروازهای موجود در برنامه سفر، به عهده شرکت هواپیمایی است.
- در مورد وسایل نقلیهای که بلیط آنها به صورت یکسرباز (open) صادر میشود، مسافر بایستی بهمحض رسیدن به مقصد، نسبت به تایید تاریخ برگشت بلیط در شرکت حمل و نقل اقدام نماید. کارگزار تعهدی در قبال مشکلات شرکت حمل و نقل یا بیتوجهی مسافر نسبت به تایید بلیط ندارد.
- مسافر یا نماینده ایشان موظف است در هنگام ثبتنام، مشخصات فردی خود و همراهان را بهطور صحیح و کامل ذکر نماید. بدیهی است عواقب بروز هرگونه مشکلی که بهعلت مغایرت در ثبت مشخصات مسافر ایجاد شود، متوجه مسافر و یا نماینده وی بوده و کارگزار در این رابطه هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت.
- مسئولیت مراقبت از فرزندان، اموال و مدارک شخصی به عهده مسافر بوده و در صورت مفقود شدن آن هیچ نوع مسئولیتی متوجه کارگزار و راهنما نخواهد بود.
- مسافر موظف است در ساعات اعلام شده در برنامههای گشت شرکت نموده و در صورت عدم حضور بهموقع به هنگام حرکت تور، شخصا متعهد قبول مشکلات احتمالی و پرداخت هزینههای مربوطه برای پیوستن به گروه و ادامه برنامه تور خواهد بود و کارگزار مربوطه هیچگونه مسئولیتی در این خصوص نخواهد داشت. زمان انتظار برای ترانسفر مسافران در فرودگاه حداکثر 90 دقیقه میباشد.
- در صورت افزایش و یا تغییر نرخ حاصله در قیمت گشت، اعم از افزایش نرخ بلیط، هتل و سایر خدمات، با ارائه مدارک مستند از سوی کارگزار، مسافر موظف به پرداخت مابهالتفاوت اعلام شده به کارگزار میباشد.
- تبصره 7: چنانچه مسافر شرایط مندرج در ماده فوق را نپذیرد موظف به پرداخت هزینه ابطال مطابق با «جدول شماره 1» خواهد بود.
- هزینههای اضافی و خارج از برنامه گشت به عهده مسافرین میباشد که لازم است در زمان اجرای گشت نسبت به پرداخت آن اقدام شود.
- در صورت وارد نمودن خسارت به هتلها، رستورانها، اماکن و وسایل نقلیه توسط مسافر، وی شخصا مسئول پرداخت خسارت میباشد. در صورت عدم تامین خسارت کارگزار مجاز به استفاده از تضمین مسافر بر اساس مدارک مستند پس از کسب موافقت از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بهعنوان حکم است.
- هرگونه هزینه و خسارت در طول سفر که به دلایل تبعیت نکردن از دستورات راهنما، گشتهای خارج از خدمات کارگزار و یا عدم استفاده از لوازم ضروری شخصی هر سفر (مندرج در صفحه ویژه هر سفر در تارنمای اختصاصی کارگزار) به وجود آید تماما متوجه مسافر خواهد بود.
- مسافر یا نماینده ایشان موظف است بر اساس سطح توانایی جسمی خود و همراهان در تور متناسب با سختی سفر، ثبتنام نماید. همچنین در صورت داشتن بیماری خاص، نیاز به مصرف داروی تجویز شده از سوی پزشک و یا استفاده از تجهیزات پزشکی خاص، علاوه بر اطلاعرسانی به مسئول فروش پیش از ثبتنام، موضوع را کتبا نیز به شرکت اعلام نماید. در صورت موافقت شرکت با حضور ایشان در تور، مسافر موظف است داروها و تجهیزات مورد نیاز را به همراه داشته باشد.
- تبصره 8: مسافر یا نماینده ایشان با ثبتنام در هر سفر، مسئولیت حضور در سفر با توجه وضعیت جسمانی خود و همراهان خود را میپذیرد و بروز هرگونه مشکل و یا هزینه ناشی از عدم آمادگی جسمانی یا عدم آگاهی مسافر از وضعیت جسمانی خود و یا امراض احتمالی مسافر در طول سفر به عهده مسافر خواهد بود.
- مسافر موظف است به هنگام ثبتنام، حداقل 50% هزینه کل تور را پرداخت نماید. در صورت رزرو تور با پیشپرداخت، مسافر میبایست حداکثر تا یک ماه پیش از شروع سفر، اقدام به تسویه حساب نماید. عدم تسویه حساب، به منزله انصراف از سفر است و هزینه ابطال مطابق با «جدول شماره 1» محاسبه خواهد شد.
- چنانچه صدور ویزا و تحویل گذرنامه توسط برخی سفارتخانهها در ساعات آخر قبل از شروع سفر صورت بگیرد مسافر باید مقدمات را از قبل آماده نموده باشد.
- کارگزار موظف است نرخ و کلیه برنامههای خدمات گشت را بهصورت بروشور، کتبی و یا در تارنمای اختصاصی خود به مسافر اعلام نماید. در صورتیکه برنامه ارائه شده توسط کارگزار در طول سفر عینا به اجرا گذاشته نشود، مسافر مجاز است موارد را با ارایه دلایل مستدل به کارگزار اعلام نموده و کارگزار موظف به جلب رضایت مسافر است.
- تبصره 9: در صورت وقوع هرگونه پیشامد غیرمنتظره از قبیل شرایط فوقالعاده جوی، جنگ، شورش و مشکلاتی که از کنترل کارگزار خارج بوده و سبب ابطال یا تغییر برنامه گشت و یا مسافر شود مسئولیتی متوجه کارگزار نخواهد بود.
- در صورت عدم امکان رزرو هتل مندرج در این قرارداد، کارگزار موظف به رزرو هتلی با همان درجه و کیفیت میباشد.
- در سفرهای زمینی، اگر وسیله نقلیه به هر دلیل و در هر قسمت از سفر از حرکت باز ایستد، جایگزینی وسیله نقلیه جدید و هرگونه هزینه دیگری که بابت تاخیر ایجاد شده است بر عهده کارگزار بوده و زمان لازم برای تامین وسیله نقلیه جدید و تاخیر در اجرای سفر نیز مورد قبول مسافر است.
- وسایل نقلیه اصلی و محلی به تناسب تعداد مسافران و نوع مسیر (آسفالت، خاکی، کوهستانی و...) به تشخیص کارگزار انتخاب شده و کارگزار موظف است قبل از سفر در خصوص نوع وسایل نقلیه در تارنمای خود اطلاعرسانی نماید.
- کارگزار موظف است بیمه سفر را بر طبق مندرجات این قرارداد در مورد مسافر اعمال نماید.
- تبصره 10: در صورت بروز هرگونه حادثهای در طول سفر، مسافر باید بر اساس شرایط بیمه تحت پوشش اقدام نماید. در این خصوص کارگزار همکاری لازم را به عمل خواهد آورد.
- تبصره 11: در صورت بروز هرگونه حادثه که منجر به خسارت جسمانی در طول سفر گردد، مسافر خود موظف به پرداخت هزینههای امداد و نجات و درمان است. بدیهی است مسافر میتواند پس از طی مراحل قانونی و پزشکی با دریافت گزارش از کارگزار به شرکت بیمه مراجعه و طبق تعرفههای بیمه اقدام به دریافت خسارت نماید. در خصوص هزینههای درمانی مازاد بر تعهد بیمه هیچگونه مسئولیتی متوجه کارگزار نخواهد بود.
- تبصره 12: در صورت درخواست مسافر برای اعمال بیمههای تکمیلی و حوادث، کارگزار باید با دریافت هزینه آن از مسافر، نسبت به صدور بیمههای درخواستی اقدام نماید.
- تبصره 13: در صورتیکه مسافر به هر دلیل جدا از برنامه سفر کارگزار به گروه ملحق و یا قبل از پایان سفر از گروه جدا شود، بیمه مسافر فقط از ابتدای الحاق وی به سفر و یا تا زمان انفصال وی از سفر معتبر بوده و فقط در مدت زمان حضور وی در سفر اعمال خواهد شد و در خارج از این زمان کارگزار مسئولیتی در قبال بیمه مسافر نخواهد داشت.
- درخواست انصراف از سفر باید بهصورت حضوری، ارسال فکس و یا ایمیل توسط مسافر انجام شود.
- تبصره 14: در ثبتنامهای گروهی فقط فردی که به نمایندگی از سوی مسافران اقدام به ثبتنام و عقد قرارداد نموده است مجاز به مراجعه به کارگزار برای پیگیری، ابطال و یا دریافت وجوه پرداختی بوده و سایر مسافرین در این خصوص مجاز به مراجعه به کارگزار نمیباشند.
- تبصره 15: در صورت چارتر (دربست) بودن محل اقامت، بلیط هواپیما و یا قطار جرایم ابطالی با ارائه مدرک بر اساس مقررات مربوطه اخذ خواهد شد.
- تبصره 16: جریمه کنسل نمودن تور بر اساس «جدول شماره 1» از قیمت نهایی تور -پیش از اعمال تخفیف- محاسبه میشود. این جریمه، از مبلغ پرداختی توسط مسافر کسر و مابقی وجوه به مسافر عودت خواهد شد.
- تبصره 17: در صورتیکه وسیله نقلیه مورد استفاده در سفر هواپیما یا قطار باشد، علاوه بر مبلغ درج شده در «جدول شماره 1»، جریمه ابطال بلیط هواپیما یا قطار نیز دریافت خواهد شد.
- در صورتیکه هنگام ابطال تور توسط مسافر، روادید اخذ شده باشد، کارگزار مجاز به ابطال روادید مربوطه توسط مقامات سفارت صادر کننده روادید بوده و مسافر موظف به پرداخت هزینههای دریافت و ابطال روادید و همچنین جرایم ابطال تور بر اساس «جدول شماره 1» خواهد بود.
گشت های نوروزی
- گشت های نوروزی شامل گشت هایی می باشد که در فاصله زمانی 28 اسفند لغایت 16 فروردین سال بعد برگزار می گردد.
- بهدلیل چارتر بودن پکیج تور در ایام نوروز، هیچ گونه کنسلی و جابجایی از 29 بهمن ماه به بعد امکان پذیر نمیباشد.
زمان ابطال گشتهای عادی توسط مسافر درصد جریمه از کل مبلغ ملاحظات زمان ابطال گشت نوروزی توسط مسافر درصد جریمه از کل مبلغ از زمان ثبت نام تا 30 روز قبل از سفر % 20 در صورتی که گشت هوایی باشد جریمه ابطال بلیط هواپیما دریافت خواهد شد. از 29 تا 25 روز قبل از سفر % 50 از 29 روز تا 21 روز قبل از سفر % 30 در صورت چارتر بودن محل اقامت، بلیط هواپیما و یا قطار جرایم ابطالی با ارائه مدارک براساس مقررات مربوطه اخذ خواهد شد از 24 تا 15 روز قبل از سفر % 60 از 20 روز تا 3 روز قبل از سفر % 50 از 14 روز قبل تا 24 ساعت قبل از سفر % 90 از 2 روز کاری قبل از سفر % 70 جریمه ابطال گشت های یک روزه در تمام مقاطع ابطالی شامل 70% مبلغ کل تور می باشد از 24 ساعت قبل از سفر تا زمان شروع سفر % 100 در صورت عدم حضور در سفر % 100