قوانین و مقررات عمومی گردشگری

• وب‌سایت و اپلیکیشن هف‌هشتاد طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران، قوانین جرائم اینترنتی و‌ قوانین و مقررات تجارت الکترونیکی فعالیت می کند.

• خدمات و محتوای ارائه شده توسط هف‌هشتاد جهت استفاده‌ در این اپلیکیشن و وب سایت تولید شده و هر گونه سوء استفاده از اطلاعات، عکس‌ها، نقشه‌ها، طرح‌ها، لوگو و… از این وب‌سایت پیگرد قانونی دارد و هیچ فرد حقیقی یا حقوقی اجازه‌ی سوء استفاده از مطالب هف‌هشتاد را ندارد. ذکر مطالب این وب‌سایت تنها با ذکر نام و نشانی اینترنتی هف‌هشتاد و لینک مطلب ذکر شده در اینترنت، مجاز است و در رسانه‌های کاغذی، فقط با کسب اجازه‌ی کتبی از مسئولان وب‌سایت ممکن خواهد بود.

• اطلاعات شخصی کاربران در وب‌سایت و اپلیکیشن هف‌هشتاد کاملاً محرمانه می‌باشد ، مراجع ذی‌صلاح تنها در صورت بروز موارد مصرح در قانون، امکان استفاده از این اطلاعات را خواهند داشت. بنابراین جهت حفظ حریم اطلاعات شخصی سایر کاربران، کاربر باید تعهد نماید تا عامل تلاش جهت هک کردن هر گونه اطلاعات موجود در سایت نبوده و هیچ‌گونه معاونت یا مشارکتی با اشخاص حقیقی یا حقوقی در این امر نداشته باشد. ضمناً کاربر تعهد می‌نماید که هر گونه اطلاع از توسل به هک کردن اطلاعات توسط شخص یا موسسه‌ دیگر را در اسرع وقت به مدیریت هف‌هشتاد اطلاع دهد

• کاربران تعهد می‌نمایند که اطلاعات خود را هنگام ثبت‌نام و رزرو به صورت صحیح در اپلیکیشن وارد نماید و همچنین هرگونه تغییر در مشخصات فردی خود را در اسرع وقت در هف‌هشتاد اصلاح نماید در غیر این صورت مسئولیت عواقب بعدی این عمل بر عهده‌ی کاربر خواهد بود.

• هف‌هشتاد به فروش اینترنتی بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس می‌پردازد و در قبال شرایط اضطراری (بدی آب و هوا، بلایای طبیعی و غیره)، کنسلی، تاخیر یا تعجیل ساعت حرکت و یا اعلام ورشکستگی کلیه ی ایرلاینهای داخلی و خارجی، شرکتهای ریلی و اتوبوسرانی مسئولیتی را بر عهده نخواهد داشت و کلیه مسولیت ها بر عهده‌ی شرکتهای مجری می باشد.

• هف‌هشتاد در قبال شرایط و مقررات ارائه خدمات توسط تامین کنندگان اصلی اعم از ایرلاین، سازمان هواپیمایی کشوری، شرکتهای ریلی، شرکتهای اتوبوسرانی، هتل، اقامتگاه، تامین کننده تور و شرایط استفاده یا استرداد محصول، کنسلی، تاخیر یا تعجیل پرواز یا حرکت، جرائم و غیره مسئولیتی را بر عهده نخواهد داشت. همچنین، تمامی اطلاعات لازم برای خرید به کاربران نمایش داده می شود و اقدام کاربر به خرید و ثبت رزرو به منزله آگاهی وی از تمامی این شرایط و پذیرش آنها می باشد.

• هف‌هشتاد در محدوده قوانین و مقررات تامین کنندگان اصلی، مراجع قانونی از جمله سازمان هواپیمایی کشوری، سازمان گردشگری و میراث فرهنگی و ستاد ملی کرونا، قادر به ارائه خدمات به کاربر می باشد و در خصوص استفاده از کلیه خدمات از جمله بلیط هواپیما، قطار، اتوبوس یا رزرو هتل و اقامتگاه، مقررات و شرایط اعلامی در سایت و مقرر شده از سوی تامین کنندگان اصلی و مراجع قانونی در خصوص طرفین این قرارداد لازم الاجرا می باشد.

• اطلاعات مربوط به هتل‌هایی که در سایت و اپلیکیشن هف‌هشتاد منتشر شده‌اند، توسط هتل‌ها ارسال می‌شود و در وب‌سایت نمایش داده می‌شوند. مسافر متعهد به مطالعه این شرایط می‌باشد و در صورت نیاز می‌تواند از پشتیبانی هف‌هشتاد راهنمایی دریافت کند. این اطلاعات شامل قیمت‌، امکانات، ظرفیت اتاق‌ها و ... می‌باشد و هتل‌ها مسئول صحت آن‌ها هستند. هف‌هشتاد تلاش می‌کند تا این اطلاعات را به بهترین شکل ممکن ارائه و به‌روزرسانی کند. با این حال، به دلیل تغییر شرایط، ممکن است این اطلاعات تغییرکنند.

  • در تورهای مسافرتی داخلی چنانچه سفر به حد نصاب مورد نظر متناسب با ظرفیت آن نرسد، آژانس مجاز به ابطال آن و استرداد وجوه دریافتی به مسافر است.
  • در طول سفر، امکان دیر یا زود شدن ساعات صرف غذا، خواب و استراحت، کم و زیاد شدن طول راه ها در روز و شب (با وسیله نقلیه و یا در راهپیمایی‌ها) در شرایط نامساعد آب و هوایی، محیطی، محلی و یا حوادث غیر مترقبه وجود دارد.
  • در طی سفر در صورتی که مقامات انتظامی به هر دلیلی از ورود مسافر به مقصد ممانعت کنند، مسافر ملزم به تبعیت از دستورات بوده و هیچ گونه مسئولیتی بر عهده آژانس نخواهد بود.
  • هرگاه مقامات انتظامی یا مسئولین محلی، به هر دلیل از ورود گروه به منطقه جلوگیری به عمل آورند، راهنمای تور در صورت داشتن زمان لازم، مجاز به جابجایی سفر بوده و مسافر ملزم به تبعیت از راهنما خواهد بود.
  • در صورت بروز هرگونه اخلال، مزاحمت، اعمال خلاف شئونات اسلامی و ارزش های فرهنگی و بومی در طول سفر توسط مسافر، راهنما مکلف است ضمن گزارش مراتب به آژانس، بر حسب مورد، تصمیم لازم را در خصوص ادامه یا عدم ادامه حضور این مسافر در بقیه سفر اتخاذ نماید.
  • در صورت بروز هرگونه اختلاف بین طرفین قرارداد، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مرجع رسیدگی بوده و آراء صادره برای طرفین لازم الاجرا خواهد بود.

  • در صورت اقامت در هتل، قیمت هر سفر براساس اتاق دو نفره تنظیم گردیده و مسافرین انفرادی به هنگام ثبت نام مشمول مقررات و نرخ استفاده از اتاق یک نفره هستند.
  • در اتاق‌های دو تخته، تخت سوم از نوع سفری و یا کاناپه تاشو بوده که موقتاً در اتاق دو تخته گذاشته می‌شود.
  • توجه داشته باشید ساعات تحویل اتاق‌های هتل به‌هنگام ورود ساعت ۱۴ و تخلیه آن ساعت ۱۱ می باشد.
  • در اقامتگاه‌های بومی یا محیط‌های طبیعی غیر از هتل (کمپ، کلبه، خانه محلی و خانه محلی تجهیز شده) شرایط اقامت بر اساس ضوابط حاکم بر تاسیسات اقامتی مورد تایید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوده و امکان استفاده از چادر یا اتاق اختصاصی برای مسافر وجود ندارد. همچنین زمان لازم برای برپایی کمپ و جمع آوری آن مورد قبول مسافر می باشد.

  • مسافر یا نماینده ایشان موظف است در هنگام ثبت نام، مشخصات فردی خود و همراهان را بطور صحیح و کامل ذکر نماید. بدیهی است هرگونه مغایرتی که در ثبت مشخصات مسافر صورت گیرد متوجه نماینده و مسافر بوده و آژانس مسافرتی در این خصوص هیچ گونه مسئولیت در ارتباط با آن مسافر نخواهد داشت.
  • درخصوص ثبت نام گروهی، فقط فردی که به نمایندگی از سوی مسافرین اقدام به ثبت نام و عقد قرارداد نموده مجاز به مراجعه به آژانس جهت هرگونه پیگیری، ابطال و یا دریافت وجوه پرداختی می باشد و سایر مسافرین در این خصوص مجاز به مراجعه به آژانس مسافرتی نیست همچنین فرد ثبت نام کننده به عنوان نماینده، موظف است اطلاعات سفر را به سایر مسافرین انتقال دهد.
  • رعایت شئونات اسلامی با عنایت به اصل حجاب و عفاف، در طول سفر از سوی مسافر و عوامل اجرایی آژانس مسافرتی الزامی است.
  • مسافر موظف به احترام به آداب و رسوم و رعایت هنجارهای جامعه میزبان و عرف حاکم بر منطقه باشد و در این زمینه باید به توصیه‌های راهنمای تور عمل نماید.
  • همراه داشتن شناسنامه عکس‌دار و کارت ملی برای تمامی سفر‌های داخلی الزامی است. با توجه به اینکه آژانس در ابتدای سفر نسبت به احراز هویت مسافرین اقدام نموده و از حضور مسافرین ثبت نام نشده جلوگیری به عمل می‌آورد ، مسئولیت عدم تطابق اطلاعات اظهار شده هنگام ثبت نام با مدارک مثبته به عهده مسافر است.
  • مسافر موظف است در ساعات اعلام شده در برنامه های گشت شرکت نموده و در صورت عدم حضور به موقع هنگام حرکت گشت، شخصاً متعهد قبول مشکلات احتمالی و پرداخت هزینه‌های مربوطه جهت پیوستن به گروه و ادامه برنامه گشت خواهد بود و آژانس هیچ‌گونه مسئولیتی در این خصوص نخواهد داشت.
  • هرگونه هزینه و خسارت در طول سفر که به دلایل تبعیت نکردن از دستورات راهنما، گشت های خارج از خدمات آژانس و یا عدم استفاده از لوازم ضروری شخصی هر سفر (مندرج در فرم اصلی قرارداد) به وجود آید تماماً متوجه مسافر خواهد بود.
  • مسافر می‌بایست در طول گشت کلیه ضوابط حاکم بر سفر را پذیرفته و در صورت وارد نمودن هرگونه خسارت به محل‌های اقامت، وسایل حمل‌و‌نقل و مکان‌های مورد بازدید، شخصاً مسئول پرداخت خسارت وارده خواهد بود.
  • در صورت افزایش و یا تغییر نرخ حاصله در قیمت سفر اعم از افزایش نرخ بلیط، هتل و یا سایر خدمات، با ارائه مدرک مستند از سوی آژانس، مسافر موظف به پرداخت مابه‌التفاوت اعلام شده به آژانس است.
  • چنانچه مسافر شرایط مندرج در ماده فوق را نپذیرد موظف به پرداخت جریمه (مطابق ماده ۳۱) خواهد شد.
  • چنانچه آژانس مجبور شود در اثر شرایط غیر قابل پیش‌بینی طبیعی و محیطی، بخشی از گشت را ابطال کرده و خارج از چارچوب اعلام شده در برنامه سفر نسبت به رزرو هتل یا کرایه وسایل نقلیه یا هرگونه عمل لازم در راستای اجرای سفری دیگر اقدام کند، مسافر موظف به پرداخت مابه‌التفاوت اعلام شده به آژانس است.
  • کلیه هزینه های خارج از برنامه به عهده مسافر است.
  • امضای قرارداد یا خرید تور به صورت الکترونیک از طرف مسافر یا نماینده وی، به منزله مطالعه دقیق مشخصات سفر، آگاهی کامل از مفاد قرارداد، شرایط ابطال سفر و اطلاع از کلیه لوازم ضروری و شخصی مورد نیاز سفر بوده و کلیه مسئولیت‌های ناشی از عدم توجه به مفاد این پیوست متوجه مسافر خواهد بود.
  • مسئولیت مراقبت از فرزندان و حفظ اموال و مدارک شخصی در تمام طول سفر به عهده مسافر بوده و در این خصوص هیچ مسئولیتی متوجه راهنما و آژانس نخواهد بود.
  • مسافر یا نماینده ایشان موظف است بر اساس سطح توانایی جسمی خود و همراهان در تور متناسب با سختی سفر، ثبت نام نماید و همچنین در صورت نیاز به مصرف هرگونه داروی تجویز شده از سوی پزشک و یا استفاده از تجهیزات پزشکی خاص، آنها را در طول سفر همراه داشته باشد و می بایست راهنمای سفر خود را از این موضوع مطلع سازد.
  • هرگونه مشکلات و هزینه ناشی از عدم آمادگی جسمانی یا عدم آگاهی مسافر از وضعیت جسمانی خود و یا امراض احتمالی مسافر در طول سفر به‌عهده مسافر خواهد بود.

  • درخواست انصراف از سفر باید قبل از حرکت سفر به صورت حضوری و توسط شخص امضاء کننده قرارداد و به صورت مکتوب انجام شود.

شرایط ابطال سفر توسط مسافر

  • زمان ابطال سفر توسط مسافر درصد جریمه از کل مبلغ ملاحظات صورت می‌گیرد.
  • از ثبت نام تا ۳۰ روز قبل از سفر ۵% جریمه کنسلی بلیط هواپیما و قطار دریافت خواهد شد.
  • در صورت چارتر بودن محل اقامت، بلیط هواپیما یا قطار، مبلغ عودت نخواهد شد.
  • جریمه ابطال سفرهای یکروزه، تا ۴۸ ساعت قبل از سفر شامل ۷۰% مبلغ تور و از آن پس هیچ وجهی عودت نخواهد شد.
  • در صورتی که مسافر اعلام انصراف خود را کمتر از ۱۲ ساعت قبل از تور مسافرتی اعلام کند یا در صورت عدم حضور،هزینه وعده های غذایی داخل رستوران که جزو خدمات تور بوده باشد به مسافر عودت خواهد شد.

شرایط ابطال گشت های عادی و گشت های نوروزی توسط مسافر

گشت های نوروزی شامل گشت هایی می باشد که در فاصله زمانی 28 اسفند لغایت 16 فروردین سال بعد برگزار می گردد.

بدلیل چارتر بودن پکیج تور در ایام نوروز، هیچ گونه کنسلی و جابجایی از 29 بهمن ماه به بعد امکان پذیر نیست .

زمان ابطال گشت‌های عادی توسط مسافردرصد جریمه از کل مبلغملاحظات زمان ابطال گشت نوروزی توسط مسافردرصد جریمه از کل مبلغ
از زمان ثبت نام تا 30 روز قبل از سفر%5در صورتی که گشت هوایی باشد جریمه ابطال بلیط هواپیما دریافت خواهد شد.از 29 تا 25 روز قبل از سفر%50
از 29 روز تا 15 روز قبل از سفر%10در صورت چارتر بودن محل اقامت، بلیط هواپیما و یا قطار جرایم ابطالی با ارائه مدارک براساس مقررات مربوطه اخذ خواهد شداز 24 تا 15 روز قبل از سفر%60
از 15 روز تا 7 روز قبل از سفر%20از 14 تا 07 روز قبل از سفر%80
از 7 روز تا 4 روز کاری قبل از سفر%30از 06 تا 24 ساعت قبل از سفر%90
از 4 روز تا 2 روز کاری قبل از سفر%60جریمه ابطال گشت های یک روزه در تمام مقاطع ابطالی شامل 70% مبلغ کل تور می باشداز 24 ساعت قبل از سفر تا زمان شروع سفر %100
از 48 ساعت تا 24 ساعت قبل از سفر%80
24 ساعت و در صورت عدم حضور در سفر%100